juulnaaramerika.reismee.nl

22 november - 26 november: Thanksgiving

Hoi,

Afgelopen week was echt een hele leuke week!

Maandag zijn we met z'n allen, Adam, Jose, de drie honden en ik, in de auto gestapt. We zijn op roadtrip gegaan met als eindbestemming: Thanksgiving bij familie in Tulsa, Oklahoma.

Onze eerste twee nachten hebben we doorgebracht in Amarillo. Hier hebben we Cadillac ranch bezocht en zijn we wezen hiken met de honden in de Palo Duro Canyon, na de grand canyon is dit de grootste canyon van Amerika.

Cadillac ranch had ik al een keer gezien in een video met de top 10 dingen te doen in Texas voordat ik hier kwam, maar ik was het eigenlijk al helemaal vergeten. Langs de snelweg zie je ineens 8 Cadillacs die schuin in het beton gezet zijn. Iedereen mag hier gewoon graffiti spuiten! Het waaide super hard, dus we zijn met de honden uitgestapt, hebben een paar foto's gemaakt en zijn daarna snel door gegaan naar de Palo Duro Canyon.

Toen we naar de canyon reden, reden we over een redelijk verlaten weg. Om de paar minuten kwam er een tumble weed langs, het zag er precies uit zoals in de films, een dood struikje dat de weg over waait.

Wat heel Amerikaans was aan deze canyon, was dat je met je auto de canyon in rijd en op verschillende plekken uit kan stappen om een stuk te lopen. Eigenlijk is het ook niet zo raar, aangezien het super groot is... We zijn eerst van het uitzicht over de canyon gaan genieten, om daarna naar beneden te rijden. De weg deed me een beetje denken aan de vakanties in de pyrineen, aangezien we met de haarspeldbochten naar beneden gingen. Om de 10 meter was het uitzicht weer helemaal veranderd en super mooi! We hebben eerst een stukje gereden en zijn toen naar het openlucht theater geweest, daarna gingen we door, overal waren plekken waar je kon kamperen. Uiteindelijk zijn we ergens gestopt zodat de honden even konden lopen. We besloten ergens omhoog te klimmen, Safira liep los, maar de twee kleine hondjes bleven aan de riem. Het uitzicht was echt prachtig!

Die avond zijn we wezen eten bij de Big Tex, hier kun je een 72 oz. (iets meer als 2 kilo) steak eten, als je hem binnen 1 uur kan opeten is het helemaal gratis. Wij kregen een tafeltje precies voor het podium, er was helaas niemand die op dat moment de challenge aan ging. Ik heb daar chicken friend chicken gegeten, het was heel lekker maar het was wel heel veel... (het ziet er niet heel smakelijk uit door de gravy die eroverheen gegoten is:P)

De volgende dag zijn we doorgereden naar Tusla, we zijn eerst nog gestopt in Pampa (het stadje waar Adam heeft gewoond toen hij jonger was). Daar hebben we gelucht, en na de burger gingen we weer in de auto door naar Oklahoma City. Hier hebben we een heel mooi monument bezocht over een aanslag op een gebouw, het was heel indrukwekkend.

Eindelijk kwamen we daarna aan bij Adam's tante, neef en nicht. Zij hadden 8 honden, en met onze honden erbij waren er in totaal 11... Een echte beestenboel.

Thanksgiving was heel leuk! we hebben kalkoen, zoete aardappelen met marshmallows en nog veel meer gegeten! Daarna zijn we naar downtown Tulsa gegaan, aangezien het thanksgiving was, was er bijna niemand op straat! Daarna zijn we doorgegaan naar Broken Arrow, een stadje dat praktisch aan Tulsa vast zit. Hier was een park helemaal versiert met allemaal lampjes, het was super magisch!

Vrijdag zijn we weer in de auto naar huis gegaan. En tijdens deze hele trip viel het me op dat de zonsondergang in Texas altijd zo mooi is! (ja we zijn weer naar Buc-ee's geweest, het tankstation met de 100 wc's)

Zaterdag hebben we het hele huis versiert voor kerstmis! Aangezien hier geen sinterklaas gevierd word, word na thanksgiving het huis klaargemaakt voor kerstmis!

Gister avond zijn we ook nog naar een feestje geweest van vrienden, en daar heb ik mijn eerste echte Amerikaanse Smore gehad. Super lekker!

Morgen begint school weer, het was een zeeeer geslaagde vakantie!

Liefs,

Juul

Ellen

❤️❤️❤️

Hans

Wat een prachtige zonsondergang!