juulnaaramerika.reismee.nl

14 mei- 27 mei: Papa en Mama waren hier, talent show en het theater banquet

Hoi,

De afgelopen twee weken is er weer veel gebeurt!

Mijn laatste blog schreef ik zondag 13 mei, de ochtend voordat ik mijn ouders weer zou zien! We zijn naar de sportschool geweest en daarna hebben we ons klaar gemaakt om naar het vliegveld te gaan om papa en mama op te wachten. We waren precies op tijd, want we waren net de terminal binnen toen papa en mama van de roltrap naar beneden kwamen, dezelfde roltrap als waar ik 10 maanden geleden ook naar beneden kwam. Ik wilde echt niet huilen, maar tot mijn verbazing heb ik toch een traantje gelaten toen ik ze weer kon knuffelen. Ik was heel erg verbaast dat het al heel snel heel normaal was om ze weer te zien, ja in het begin was het wel weer even gek, maar na een paar uur was het heel normaal om weer met ze te praten. We zijn met z'n allen de auto op gaan halen, waarna Adam en Jose terug naar huis gingen in hun auto, en ik met papa en mama in de huurauto achter hun aan reden. Thuis hebben ze even kennis gemaakt met de honden, en heb ik ze mijn kamer laten zien. Daarna zijn we met z'n allen uit eten geweest waar ik ook voor het eerst had gegeten met Adam en Jose; alles komt weer full circle! Na het eten waren papa en mama heel moe dat ze vrijwel meteen naar hun hotel waren gegaan.

De volgde dag moest ik gewoon naar school, maar omdat het een A dag was, had ik het 4de uur geen les. Toen waren papa en mama dus naar school gekomen en heb ik ze de hele school laten zien en aan wat mensen voorgesteld.

Daarna zijn we een ijsje gaan eten en naar het graffiti park geweest.

Rond 7 uur hadden we afgesproken om weer thuis te zijn zodat we met z'n allen uiteten konden gaan. We waren ergens Italiaans gaan eten en het was heel lekker! We hebben nog even wat gedronken bij starbucks waarna het tijd was om weer afscheid te nemen. Ik was bang dat ik het heel moeilijk zou vinden om weer afscheid van ze te nemen, maar eigenlijk vond ik het wel fijn om even een soort voorproefje gehad te hebben, voor hoe het zou zijn om weer bij mijn ouders te zijn. Het was een erg fijn idee dat ik daarna nog 2 weken alleen met Adam en Jose zou hebben.

De vrijdag daarna was de Talentshow! Ik was stage manager en het was echt super leuk! Het was weer een A dag, dus ik had het 4de uur geen les en was naar het theater gegaan. We hadden nog wat laatste dingen geoefend en doorgenomen en gecontroleerd of alles werkte zoals het moest. Van 3 to 6 uur heb ik rond gerend om mensen te helpen en dingen te regelen, en ik vond het super leuk! Vlak voor de show hadden we een gezamenlijke opening met alle mensen die meededen en ineens wilde allemaal mensen nog dingen veranderen, waarmee ze allemaal naar mij kwamen. Gelukkig is het gelukt om alles goed te regelen!

Vorig weekend wilden we naar Six Flags gaan, maar toen we onderweg waren was het al zo druk op de snelweg dat we ons al een beetje zorgen begonnen te maken. Toen we aankwamen zagen we de mensenmassa en zijn we snel omgekeerd en weg gereden; het was zo verschrikkelijk druk en we waren het park nog niet eens in! We zijn toen naar de outlets gegaan en hebben daarna lekker geluncht! Het was alsnog wel een hele leuke en gezellige dag!

Afgelopen woensdag hadden we het Theater Banquet! Ik had nog geholpen met de voorbereidingen en was na school naar huis gegaan om me klaar te maken. Eerst hadden we een korte ceremonie waar een paar seniors een koord kregen (deze worden gedragen tijdens Graduation) en daarna gingen we lekker eten. Onze geweldige theater docent had Olive Garden geregeld en het was heerlijk! Daarna werden prijzen uitgereikt en ik heb beste crew gewonnen! Daarna mochten de seniors nog even een speech doen, en ik had mijne niet heel goed voorbereid helaas, dus toen ik klaar was bedacht ik me allemaal dingen die ik eigenlijk had willen zeggen. Vervolgens hebben we foto's gemaakt en allemaal fotos en filmpjes bekeken die we het hele jaar door hebben gemaakt.

Donderdag en vrijdag waren halve dagen, ivm de examens! Donderdag was ik na school gebleven omdat we een Student Council afscheids--feestje hadden. Iedereen was zo lief, en ik heb een koord gekregen en een soort diploma! Ik heb weer een traantje gelaten toen het aan mij uitgereikt werd! Vrijdag hadden we na school Graduation Practice, we gingen dus oefenen voor graduation. Het is echt super officeel en strikt! Iedereen moet in een bepaalde volgorde staan en weet ik veel wat, het was een heel gedoe! Ik mag niet met de seniors meelopen helaas en ik moet met de docenten zitten!! Ik dacht dat ik gewoon bij de seniors mocht zitten maar dan niet over het podium mocht lopen, maar nu mag ik zelfs niet bij hun zitten! Dat was wel een domper op mijn dag. En iedereen vroeg natuurlijk waarom ik niet bij hun zat, dus ik moest 100 keer uitleggen dat ik een uitwisselingstudent ben en niet mag slagen bla, bla bla...

Gister ochtend is Adam vertrokken naar familie in South Dakota, dus Jose en ik zijn nu alleen thuis. Gister hebben we lekker rustig aan gedaan en daarna naar de sportschool. Toen we gesport hadden hebben we nog wat spulletjes gekocht, en een Mega starbucks drankje gehaald! Daarna gingen we naar huis en hebben we de Royal Wedding terug gekeken, want die hadden we vorige week gemist.

Morgen hebben we allemaal vrij, omdat het een nationale feestdag is. En Mart en Nina landen morgen in Austin! Ik heb er zin in om ze weer te zien!

liefs,

Juul







Reacties

Reacties

Els

Weer een mooi verslag!

Hans

Wat leuk om te lezen Juul❤️
Tot morgen!

Groeten van de lunchende ouders vanuit het Museum District in Houston

Ellen

Vreugde tranen!!! Zo fijn om je weer te zien én voelen. Wat heb je veel mooie herinneringen opgebouwd; om nooit meer te vergeten ?❤️

Hans

Inderdaad; The Yellow Brick Road !

Ineke

Echt leuk om je blogs mee te beleven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active