juulnaaramerika.reismee.nl

17 september - 24 september: Spirit Week & Homecomming

Hoi,

Afgelopen week was het Spirit Week op school. Tijdens deze week toont iedereen zijn/haar schoolspirit door zich te kleden naar het thema van die dag. Samen met de andere studenten van Student Council hebben we de thema’s bedacht, posters gemaakt en deze opgehangen in de school.

Dag 1, Hawaiian day:

Dag 2, Decade day, kleding geinspireerd op de jaren 60, 70, 80 of 90:

Dag 3, Class battle, de onderbouw draagt wit en de bovenbouw zwart:

Dag 4, tie dye day:

Dag 5, rebel spirit day, draag kleding in de kleuren van de school:

Ik had verwacht dat het een big deal was, en dat iedereen zich helemaal zou opdoffen naar het thema. Maar blijkbaar was dit niet het geval, want veel mensen kwamen nog in hun gewone kleding op school.

Sinds ik hier ben heb ik al een paar keer geprobeerd geld te pinnen. Eerst probeerde ik het in een winkel, waar het niet werkte. Daarna was het doel om geld uit een automaat te pinnen. Volgens TA was het handig om twee pinpassen mee te nemen, zodat je een backup hebt als eentje word gestolen ofzo. Ik was alleen zo slim om de verkeerde pincode te gebruiken bij een geldautomaat, waardoor mijn pinpas geblokkeerd werd. Gek genoeg kon ik hem zelf niet via de app weer activeren (wat mij wel gezegd was voordat ik vertrok) maar gelukkig heeft mijn moeder de bank gebeld en kon ik hem weer gebruiken. En na verschillende automaten geprobeerd te hebben, weet ik nu dat Bank of America mijn kaart accepteert en dat ik geld kan opnemen.

Afgelopen woensdag zat ik in de bibliotheek op school mijn huiswerk te maken, toen een meisje vroeg of ze bij me kon komen zitten. We raakten aan de praat en ze nodigde me uit om samen naar de pep rally te gaan en om daarna met haar en haar vrienden lunch te gaan halen. Natuurlijk zei ik ja!

Vrijdag was de pep rally, meer Amerikaans gaat het niet worden! We verzamelden allemaal in de gymzaal, de cheerleaders, rebelets en de band stond al klaar. Na "de vloer is lava" gespeeld te hebben kwamen alle football spelers binnen, iedereen zei zijn naam en in welk jaar hij zat. Na de football spelers kwamen ook de volleybal spelers langs. De rebelets deden een dans en ook de cheerleaders. Er werden verschillende prijzen uitgereikt, homecomming hertog en hertoggin en nog een paar prijzen. Homecomming King en Queen werden pas bekent gemaakt tijdens de wedstrijd die avond. op het einde werd het Travis lied gespeeld en iedereen haakten hun pinken in elkaar. Na de pep rally zijn we met een groepje vrienden naar Cane's geweest en hebben we lunch gehaald.

Die avond was dus de homecomming wedstrijd, dit betekend de eerste thuis wedstrijd. Maar mijn school heeft geen eigen football veld, daar is geen plek voor in de stad. Dus gingen we naar Burger Stadion, voor we er aan kwamen gingen Adam, Jose en ik nog wat eten en heeft Jose me de regels uitgelegd. De wedstrijd was tegen Eastside, het was niet super druk, maar wel de sfeer was wel gezellig. Weer kwamen de rebelets, de band en de cheerleaders langs. Maar ook de dansers, band en cheerleaders van de tegenstanders kregen hun momentje. De wedstrijd zelf vond ik niet super interessant, er gebeurde niet veel. De bal werd gespeeld, mensen gingen rennen en werden getackeld, er werd gefloten en het riedeltje begon weer overnieuw. Wat ik wel heel cool vond, was dat als er een speler gewond raakte (wat nogal vaak gebeurde) knielden alle spelers als een teken van respect totdat de speler opstond of van het veld werd getild. En wat niemand had verwacht, gebeurde toch: We hebben gewonnen!! Dit is de eerste wedstrijd dit jaar, die we hebben gewonnen.

Afgelopen week heb ik meerdere malen gehoord dat mensen vinden dat ik helemaal geen accent heb. Wat natuurlijk een super groot compliment is!

Gisteren hebben we gebruncht met vrienden, ik koos natuurlijk voor the American Pancakes, maar deze hadden karamel en appel er in! Daarna zijn we naar de sportschool geweest, om de callorieën van de brunch er weer af te sporten:P. Na het sporten zijn we naar huis gegaan en heb ik aan mijn Travel Journal gewerkt.

Vandaag was een lekker ontspannen dagje, we hebben lekker uitgeslapen en samen ontbeten. We hebben het huis opgeruimd en al wat halloween decoraties opgehangen en neer gezet! Daarna zijn we weer naar de sportschool geweest.

liefs,
Juul

PS. er zijn meer foto's in de folder : Spirit week en homecomming

Reacties

Reacties

Ellen

Lieve Juul, je bent super!! ❤️

Song

Klinkt alsof je het heel erg naar je zin hebt! Nog veel plezier en genoet ervan, hoe staat het ervoor met je travel journal? Xliefs

Nicolet

Hoi Juul, zo te zien ben je daar helemaal op je plekje! Al lekker ingeburgerd lijkt het zo fijn om te horen/zien. Geniet van alles doen wij van jouw verhalen en foto's...lieve groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active