juulnaaramerika.reismee.nl

29 april - 13 mei: naar San Antonio en regiseren

Hoi,

Het eerste deel van mijn blog schreef ik afgelopen maandag:

Ik wilde gisteren een blog posten, maar ik was druk dit weekend dus vandaar dat ik nu mijn blog schrijf. Op dit moment zit ik in mijn biologieles, en nee ik hoef niet op te letten aangezien de docent dingen aan het herhalen is voor de AP test, en die hoef ik niet te maken. Dus nu hoef ik lekker niks te doen.

Afgelopen week was een leuke week, en nog een beetje stilte voor de storm, aangezien het na afgelopen weekend alleen maar druk zal zijn. We hadden een paar keer repetities afgelopen week. Ik ben best gestrest voor vrijdag omdat we dan ons toneelstuk opvoeren, en er moet nog heeeel veel gebeuren... Maar we blijven gewoon rustig doorademen. Vorige week donderdag was ik na school gezellig wat wezen drinken met een jongen uit mijn biologie les en daarna haalden Adam en Jose me op om naar de film RBG te gaan. Het was een soort docu, het ging over RBG en zij heeft heel veel gedaan voor de rechten van vrouwen hier in Amerika.

Vrijdag had Adam me eerder opgehaald uit school omdat we naar een College signing zijn gegaan van de zoon van een vriendin van Jose. Een college signing is meestal op de college waar je heen gaat maar omdat hij naar school gaat ergens ver weg deden ze het op zijn High School. Ik heb geen idee wat er precies Gesignt word, maar het is altijd een big deal. Daarna zijn we uiteten geweest en toen we thuis kwamen ging ik pannenkoeken bakken voor de volgende dag.

Zaterdag ochtend werd ik rond half 10 opgehaald door mijn CR om naar San Antonio te gaan. In de auto zaten al andere uitwisselingsstudenten die ik sinds oktober al niet meer gezien had, en ook nog iemand die ik nog niet kende. Na een tijdje te rijden en een tussenstop om wat eten te kopen kwamen we aan in San Antonio. We gingen naar het huis van Elizabeth, waar we ook sliepen toen we in oktober naar San Antonio kwamen. Toen we daar aankwamen was de San Antonio groep daar al, en iedereen had en gerecht meegenomen wat typisch was voor het land waar je vandaan kwam. Vandaar dat ik pannenkoeken had gebakken. Er waren heel veel hele lekkere gerechten van over de hele wereld. Het is altijd super leuk om met andere uitwisselingsstudenten te praten omdat je zoveel overeenkomsten hebt. We hebben heel lang gewoon aan tafel gezeten en gekletst en daarna was het tijd voor de "Re-orientation". We zaten met iedereen aan een grote tafel en onze CR vroeg ons dingen; 'Wat was leuk? Wat was moeilijk? Wat ga je missen? Wat ga je doen als je thuis bent?" Dat soort dingen. Het was wel leuk om dat van iedereen te horen. Daarna moesten we een brief schrijven voor een uitwisselingstudent die volgend jaar gaat doen wat ik nu aan het doen ben. Daarna hebben we een kaartspelletje gedaan en hebben we even een rondje door de wijk gelopen; het was me toch een partij heet! Daarna zijn we naar Downtown gegaan omdat het Cinco De Mayo was; een feestdag in Mexico. Maar omdat er zo veel mexicaanse mensen in San Antonio wonen, was er daar ook een festival. Er was muziek, eten en van alles te doen. We hebben eerst een beetje rondgelopen en daarna gedanst. We wilden naar een dans show van straat artiesten gaan kijken, maar ik heb alles gemist omdat ik samen met een paar anderen druk was om fotos te maken in een mooi steegje. Toen alle fotos gemaakt waren en de show voorbij was zijn we naar een kerk gegaan waar een Lightshow werd opgevoerd. De geschiedenis van Texas werd op de kerk geprojecteerd, het was echt super mooi! Wel jammer dat de show een paar keer van voor af aan begon, maar alsnog; wel mooi! Ondertussen was het 10 uur en hadden we honger gekregen, dus gingen we een Blizzard (ijs) halen bij Dairy Queen. Daarna gingen we weer terug naar het huis, maar omdat alle luchtbedden kapot waren moesten de meisjes bij Conie slapen, zij werkt ook voor Ayusa. De jongens sliepen we bij Elizabeth maar wij gingen naar Conie. Alice, Jirapa en ik hebben daar gezellig met z'n drieen op een kamer geslapen en de volgende dag werden we weer door onze CR Karoline opgehaald om te komen ontbijten bij elizabeth. Toen we daar aankwamen lagen de jongens nog te slapen dus hebben wij het ontbijt klaar gemaakt. Na ontbeten te hebben zijn we naar Buc-cees gegaan, waar ik met Jirapa matchende outfits heb gekocht en daarna was het tijd om naar huis te gaan. Het was jammer om afscheid van iedereen te nemen, maar hopelijk houden we contact en heb ik nu allemaal leuke vakantie adressjes over de hele wereld.

Toen ik gisteren thuis kwam was ik heel moe dus heb ik lekker op de bank gelegen terwijl Jose met Jessica bij het zwembad lag. Adam was die ochtend vertrokken naar New York, dus die zie ik vrijdag pas weer. Ik heb Dirty Dancing gekeken en daarna zijn we Mediterraans gaan eten. Toen we thuis kwamen hebben we even opgeruimd en daarna zijn we begonnen met de tweede film van de Lord of the ring serie.

zondag 13 mei:

Afgelopen week was heel leuk, en druk! Donderdag avond ging ik optreden met mijn koor. We moesten rond 18:15 op school zijn om nog even te repeteren voordat het concert om 19:00 begon. We hadden 4 liedjes voorbereid en het ging best wel goed! Nadat wij klaar waren ging de band ook nog optreden, en daarna zijn we lekker naar huis gegaan. Ik ben op tijd opgestaan want vrijdag zou een lange dag worden.

Vrijdag ochtend moest ik om 7:45 op school zijn omdat we als student council een ontbijt hadden georganiseerd voor de docenten om ze te bedanken voor hun harde werk: Teacher Appreciation. We hadden tacos en donuts voor ze, en het was echt heel druk! Gelukkig mochten wij de restjes opeten! Tijdens Advocacy ben ik naar het theater gegaan om voor te bereiden voor mijn toneelstuk. Onze tecnical rehearsal was tijdens het 6de les uur. Er waren een paar mensen komen kijken en het ging echt heel erg goed! De rest van de dag moest ik gewoon weer naar de les, en na school ben ik op school gebleven tot de echte uitvoering. We hadden flink wat tijd te doden dus ging ik met Natalie naar de Starbucks en daarna ben ik nog een keer met Biviana gegaan. Rond 6 uur zijn we begonnen met voorbereiden; iedereen moest de costuums aan trekken en we moesten Natalie zwanger laten lijken. Voordat we op gingen hebben we weer even in een rondje gestaan (zoals we voor elke show doen) om elkaar te bedanken en succes te wensen. En daarna was het tijd, ik heb de show even kort aangekondigd en daarna begonnen we. Het begin verliep een beetje stroef, maar mijn geweldige acteurs pakte het goed op en uiteindelijk ben ik super trots op ze!

Gisteren zijn we naar de sportschool geweest en na de lunch zijn we wezen shoppen: ik heb schoenen en een boek gekocht. Thuis heb ik gedoucht en daarna ben ik met Adam naar Panda Express gegaan. Jose was naar een bruiloft dus waren Adam en ik alleen. Toen we thuis kwamen hebben we de serie This Is Us gekeken, en bijna elke aflevering maakte ons bijna aan het huilen.

Vandaag landen mijn ouders hier in Austin, zo'n gek idee. Ik heb er heel veel zin in om ze weer te zien, maar het betekend ook dat het einde nu echt in zicht is... Ik heb hier zo lang naar uitgekeken dat het gek is dat het moment nu bijna hier is...

Liefs,

Juul




Reacties

Reacties

Ellen

En ja we zijn er!!! Zo leuk om Juul weer live te zien Ă©n te knuffelen Ă©n om Adam en Jose te ontmoeten ??

Hans

Heerlijk om je weer te hebben kunnen vasthouden, Juul, en om te zien waar en met wie je woont en leeft! Begin van het einde, dat kopt, maar pas over 5 weken ga je met Mart, Nina en ons terug; we’ll get you through your tough time of departure!

Dick

Leuk jongens.
Fantastische ervaring Juul! Geniet met- en van elkaar.
Bye bye.

Olga

Geweldig om dit alles te lezen Juul! Wat een bofkont ben je ook.
En zo’n “teacher appreciation” moesten ze hier ook maar eens doen ?
Geniet met z’n allen want jullie maken práchtige herinneringen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active