juulnaaramerika.reismee.nl

8 april - 21 april: Een rare schoolweek, Six Flags and Prom 2018

Hoi,

Het is al weer 2 weken geleden sinds ik een blog heb geschreven omdat ik vorige week zondag te druk was om een blog te schrijven. En ik heb veel meegemaakt, dus ga er maar even lekker voor zitten!

Vorige week was een hele rare schoolweek in verband met STAAR testing (lees Star), dit staat voor State of Texas Assessments of Academic Readiness. Op dinsdag moesten de eerste klassers deze toets maken, en op donderdag de derde klassers en de toets duurde bijna de hele dag! Voor iedereen die de toets niet hoefde te maken was er een aangepast rooster. We moesten allemaal gewoon om 9 uur op school zijn, maar op dinsdag moesten we voor 5 uur (!!!) in ons 5de lesblok zitten. En voor mij was dat koor, maar alle klassen zijn gemengd (Eerste klassers tot laatste jaars zitten allemaal door elkaar heen) dus in mijn koor waren we uiteindelijk met maar 3 mensen. Ik was voorbereid en had een seizoen van The Vampire Diaries op mijn telefoon gedownload dus ik vermaakte me wel. Na de pauze werd er een film gedraaid in het theater dus heb ik daar lekker Coco gekeken, een hele leuke film! Uitendelijk moesten we nog voor ongeveer 3 kwartier naar ons 6de lesblok, wat voor mijn US History is. We hebben een of ander spelletje gedaan en daarna mochten we dan eindelijk naar huis, het was een hele vermoeiende dag. En toen mochten we het donderdag weer doen! Toen moesten we 5 uur lang in ons 7de lesblok zitten (voor mij is dat Spaans) , en we zouden naar de gymzaal gaan maar daar had ik echt geen zin in dus was ik lekker naar het theater gegaan. En aan het einde van de dag moesten we weer voor 3 kwartier naar ons 8ste blok, Engels. Dit waren dus twee dagen waarop ik dus helemaal niks heb gedaan, heel vreemd.

Die zondag zijn we weer naar Six Flags gegaan, nadat de vorige keer zo'n teleurstelling was.

We waren er zodra het park open ging en zijn meteen de achtbanen in gegaan. We hebben volgens mij elke achtbaan wel 2 keer gedaan! En het kon niet gek genoeg worden! Onze favoriet was de Super Man achtbaan en de Iron Radler, die was echt heel heftig omdat je RECHT naar beneden ging! We hebben met pizza geluncht en zijn daarna weer in achtbanen gegaan! Ik vond de Badman achtbaan ook heel leuk, daarbij ging je omhoog en daarna gewoon een beetje golvend, maar je stoeltje ging over de kop!

Aan het einde van de dag was ik helemaal kapot van alle achtbanen, en toen ik die avond wilde gaan slapen voelde het alsof ik opnieuw in een achtbaan zat. Zodra ik mijn ogen dicht deed voelde het alsof ik alle kanten op ging, heel raar!

Afgelopen week zijn we begonnen met de repetities voor het toneelstukje dat ik regisseer, en waren er audities voor de talent show. Ik ben Stage Manager voor de talent show, dus daar heb ik heel veel zin in!

Vrijdag was het dan eindelijk zover: PROM. Ik zou eerst met Makayla gaan, maar de directeur van onze school had gezegd dat Freshmen niet mogen gaan, dus dat Makayla niet mocht gaan. Dus toen zijn we opzoek gegaan naar een "Loop hole", een manier voor Makayla om toch te gaan. En ze zou dus kunnen gaan om foto's te maken voor het jaarboek, maar de dag van Prom zelf zei de jaarboek docent dat ze niet kon komen wegens persoonlijke omstandigheden, en als zij er niet zou zijn zou ze Makayla niet binnen kunnen laten. Toen hebben we afgesproken dat we gezellig samen uit eten te gaan, en dat ik daarna alleen naar Prom zou gaan aangezien ik mijn kaartje al had en een jurk. Maar voor ik naar Prom kon, had ik eerst nog school. Ik wist dat het een rare dag zou worden aangezien veel Seniors niet zouden komen omdat ze blijkbaar de hele dag nodig hadden om zich klaar te maken voor Prom. En er was een walk-out, dus veel leerlingen zijn om 11:15 weg gegaan van school en naar The Capitol gelopen om te protesteren tegen Gun Violence. Ik ging wel gewoon naar school, maar toen ik in mijn derde les kwam was de docent heel verbaast dat er 5 mensen op waren komen dagen. Hij had helemaal niemand verwacht, dus mochten we allemaal gaan en aangezien ik daarna een off-period had kon ik lekker naar huis gaan. Toen ik thuis kwam heb ik gedoucht en mijn haar zo stijl mogelijk gemaakt zodat Jose mijn haar kon doen. Toen ik mijn haar aan het fohnen was kwam gelukkig mijn pakketje binnen met mijn schoenen en plak bh. Toen mijn haar stijl was ging ik mijn make up doen en daarna heeft Jose mijn haar heel mooi gedaan, we hadden donderdag avond al geoefend dus was het snel gepiept. Daarna was het tijd om mijn jurk aan te doen en was ik helemaal klaar voor Prom. We hadden nog een paar foto's gemaakt en daarna zijn we naar Olive Garden gegaan waar ik lekker heb gegeten met Makayla. Het was echt super gezellig en we hebben over van alles gepraat. Voordat we weg gingen hadden we nog even een paar foto's gemaakt.

Daarna hebben Adam en Jose me afgezet bij Prom, en ik was best een beetje zenuwachtig omdat ik dus helemaal alleen was. Toen ik binnen kwam ging ik eerst stemmen voor Prom King en Queen, en daarna ging ik de zaal in. Ik liep even rond en kwam meteen allemaal mensen tegen. De eerste 20 minuten is het enige wat ik zei en hoorde: "Oh my God, You look soooo pretty!" Ik heb de hele avond gedanst en het was echt super gezellig. Om 11 uur was het voorbij, en heeft Jose me opgehaald. Er was nog een after party, maar daar ben ik niet heen geweest.

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik daarna naar de sportschool geweest. Ik ben ook nog wezen shoppen met Adam en heb allemaal leuke dingen gekocht!

Liefs,

Juul


Reacties

Reacties

Ellen

Wat super leuk voor je dat je ook Prom hebt meegemaakt!
En je haar zit ook prachtig! Jose heeft er gevoel voor; meer dan ik ?

Hans

Party goes on and on and on ?
Leuke blog Juul!

Ineke ter Meulen

Ik heb al je blogs gelezen tot nu toe...erg leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt! En dat is nogal wat...geweldig! Wat zag je er prachtig uit in je mooie jurk! Nog veel plezier en ook over een poosje met je familie die overkomt!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active