juulnaaramerika.reismee.nl

25 maart - 1 april: Ik ging naar een Quince

Hoi,

Ik loop nogal achter met mijn blogs, dus ik ga gewoon verder met afgelopen week. Dus er gaan 1 of 2 weken verloren op mijn blogs.

Afgelopen week was een leuke schoolweek, van maar 4 dagen omdat ik vrijdag vrij was omdat het goede vrijdag was.

In Texas zijn veel wildflowers: the bluebonnetes! En ze zijn echt super mooi! Uit het niets zijn ze ineens overal, rond de school, langs de snelweg, overal! En dan moeten er natuurlijk foto's gemaakt worden. Tijdens de lunch zijn Makayla, Magaly en ik foto's gaan maken met deze mooie bloemetjes.

De rest van de week was lekker rustig, ik kon elke dag meteen na school naar huis omdat ik geen naschoolse activiteit heb. Ik was tijdens fit (tijd om bijles te krijgen of werk in te halen) naar het theater gegaan, EN IK GA EEN TONEELSTUK REGISSEREN! Seniors mogen deze laatste 6 weken een toneelstuk regisseren, en ik heb me ook opgegeven. Ik had verschillende boekjes gekregen met allemaal toneelstukjes en ik mocht er eentje uitkiezen. Ik heb een hele leuke gekozen over allerlei blind dates, maar ik heb dan wel 3 jongens en 3 meisjes nodig en ik ben bang dat er niet genoeg jongens zijn dus dat word nog even afwachten.

Over een paar weken is prom, en ik zou eigenlijk niet meer gaan, maar nu ga ik toch! Yaay, ik heb er echt heel veel zin in en ik ben benieuwd of het hetzelfde zal zijn als in de films. Het is op een locatie downtown waar ik gister ben geweest omdat ik naar een Quinceanera ben geweest. Deze feesten zijn heel groot in de Mexicaanse cultuur, en het is het 15de verjaardagsfeest voor meisjes. Het is een feest maar er is ook een soort ceremonie. De jarige heeft een groepje vriendinnen met we ze een paar dansjes heeft geoefend, en Makayla hoorde daar bij. Zij had me uitgenodigd om te komen, en natuurlijk leek me dat super leuk! Toen ik net aankwam begon een soort ceremonie waarin we gingen bidden en kreeg de jarige een paar symbolisch cadeautjes. Daarna was de schoen ceremonie. De jarige droeg een hele mooie grote bal jurk en platte schoenen. Haar oom kwam en verwisselde de platte schoenen voor hoge hakken, nog een symbool voor volwassen worden. Daarna was de moeder-dochter dans en daarna de vader-dochter dans. We hebben bbq gegeten en daarna was het tijd om te dansen. Mexicaanse muziek werd afgewisseld met Amerikaanse muziek en het was grappig om te zien hoe verschillend er word gedanst op de muziek. Als de Mexicaanse muziek gedraaid werd ging iedereen in rondjes dansen (zoals je op de schaatsbaan doet) en werd er veel gestijldanst. Heel anders dan wat ik gewend was, maar super leuk en iedereen kon heel goed dansen!

Er was ook nog een photobooth waar je grappige foto's kon maken:

Rond 10 uur zijn we weg gegaan en zijn we langs Dairy Queen gegaan om een ijsje te halen voor ik thuis werd afgezet. Het was echt een hele leuke avond!

Ik kijk heel erg uit naar de audities deze week, en de daarop volgende repetities. Ik hoop dat ik een heel leuk toneelstuk kan neer zetten!


Liefs,

Juul

Reacties

Reacties

Ellen

❤️❤️

Hans

Leuk verhaal en mooie foto’s, met name die met relaxte Emma!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active