juulnaaramerika.reismee.nl

25 februari - 4 maart: Theater Lock-in

Hoi,

Het is al weer maart, het gaat echt zo snel...

Afgelopen week was een hele leuke week! We zijn heel druk geweest met theater repetities, elke dag na school tot 18:45 waren we aan het werk. Want afgelopen vrijdag zouden we een paar klassen optreden, en 's avonds voor familie en vrienden. Mijn taak is voornamelijk om in het publiek te zitten en de tekst op te lezen voor iemand die er die dag niet is. En als iemand zijn tekst vergeet roepen ze "Line" en dan lees ik het begin van hun tekst voor en kunnen ze weer verder. Ook maak ik aantekening over wie, wanneer, waar moet staan, ondertussen staat mijn script helemaal vol gekladderd met kleine tekeningetjes met 101 pijlen. Nouja, zo lang ik het maar begrijp, toch?

Vrijdag ochtend ging ik bepakt en bezakt naar school, ik had zoals elke dag mijn rugtas en laptop tas bij me maar nu ook een sporttas met spullen voor de Lock-in. Geen zorgen, het was geen Lock-Down, dat is wanneer er een gevaar dreigt op school en je je moet verstoppen en heel stil moet zijn, maar het was een Lock-in. We waren dus letterlijk ingesloten in school. Maar eerst hadden we onze School Performance, tijdens het 5de lesblok (de eerste les van de B-dag) mochten we om 9:30 weg om naar het theater te gaan. In het kantoortje van de docent hadden we allemaal onze tassen gelegd, en er was onderhand al een hele berg ontstaan. We zijn eerst naar het podium gegaan om nog wat lastige scenes door te lopen en om te zorgen dat het licht overal goed was. Daarna was het tijd om iedereen klaar te maken. Eerst de kostuums aan, en daarna de Make-Up. Dus iedereen stond in winter kleding in een kleedkamer Make-up op te doen. Ik zat in het klas lokaal te wachten op onze hoofdrol speelster omdat ik bij haar nep wonden maken. Eerst had ik even op mijn eigen arm geoefend, en het zag er best wel echt uit!

Maar ja, het was dus nep!

Zij moest deze krassen op haar armen en borst hebben en daarna haar mouwen naar beneden doen zodat niemand ze zag tot een bepaald moment in de show. Toen iedereen klaar was gingen we beginnen, en het ging echt goed! We hadden een paar dagen van te voren nog verschillende zinnen uit het script geschrapt en die werden vaak vergeten, maar we hebben nog een week om die er in te krijgen. Op een gegeven moment kwam onze hoofdrol speelster van het podium en moest ik weer Make-up doen. Nu moest ze ook krassen in haar nek, ik was eerst bang dat we niet genoeg tijd hadden maar het kwam helemaal goed. Na de show had ik een student council meeting en daarna moest ik naar spaans. Het was heel lekker weer, dus we zijn eerst een wandelingetje gaan maken. Daarna had ik engels en toen was het tijd om weer naar het theater te gaan. We hebben toen weer een paar lastige scenes gedaan, en toen was het weer Make-up tijd. Ik moest weer de nep wonden doen en ook nog de gewone make-up van iemand anders. Misschien word ik wel een make-up artist :P.

Toen was het weer tijd voor de show, het was een stuk kleiner publiek maar daar ging het niet om. Deze show ging echt heel goed! En daarna kon de Lock-in eindelijk beginnen. Een Lock-in betekend eigenlijk gewoon dat je in de school blijft slapen. Wij hadden echt geluk dat we het klaslokaal én het theater hadden. Als je voor een ander vak een Lock-in deed zou je alleen dat lokaal hebben. Maar wij hadden het lokaal, een stukje van de gang naar het lokaal, het hele theater, twee kleedkamers met wc's en douches, en een grote kamer met allemaal kleding. We hadden dus alle ruimte om te doen waar we zin in hadden. Sommige mensen hadden zelfs nog gedoucht omdat ze allemaal make-up ophadden en spray in hun haar hadden. De man van onze docente kwam pizza brengen en zelf hadden we nog snacks mee genomen. Iemand had zelfs een mini gas pitje meegenomen en een snel koker om queso te maken, zo lekker!

Nadat we onze pizza op hadden zijn we vines gaan kijken in het lokaal omdat onze docent ze nog nooit gezien had, het was echt super grappig. Ongeveer een uur later wilden we de Wii aansluiten op de projector op het podium, maar het geluid deed het niet dus konden we geen Just Dance spelen. Dus daarom zijn we Karaoke gaan doen, de muziek ging hard en we gebruikte de microfoon van het theater.

Terwijl een groep karaoke aan het zingen was, waren anderen in de kleedkamer Drag Make Up aan het doen. Ze zagen er zo grappig uit! Na de Karaoke hebben we verstoppertje gespeeld in het donker. We mochten ons overal verstoppen, en het was super leuk. Maar op een gegeven moment was ik aan het zoeken en komt ineens iemand tevoorschijn omdat ze een muis had gezien en niet meer wilde verstoppen... We hebben dus een beetje een muizen probleempje in het theater. Daarna zijn we vrij snel gestopt omdat iedereen een beetje bang was en moe werd. Daarna zijn een paar in bed gaan liggen terwijl ze een film keken, en ben ik met een groepje Cards Against Humanity gaan kijken. En daarna gingen we Truth or Dare spelen. Ondertussen was het al bijna 5 uur en wilde we toch nog even 2 uurtjes gaan slapen voor we om 8 uur weg moesten zijn.

Ik sliep samen met iemand op haar slaapzak als matras, en toen iedereen sliep hoorde ik ineens iemand kloppen op de deur. Ik deed maar alsof ik het niet had gehoord maar niet veel later hoorde ik het weer en hoorde ik ook iemand praten. Ik wilde de deur niet in mn eentje open maken, want je weet het maar nooit op een Amerikaanse High School dus besloot ik naar de docent te gaan. Maar zij lag ook te slapen en ik wilde haar niet wakker maken, dus ben ik maar weer in bed gaan liggen. Toen we een paar uur later weer wakker waren had ik het meteen tegen de docent gezegd, en zij zei dat het de kust docent was die ergens naar binnen wilde maar niet kon. Zij was aan het voorbereiden op een of andere wedstrijd die zaterdag plaats zou vinden!

Om 8 uur haalde Adam me op, ik was zo verschrikkelijk moe... We gingen eerst nog even een ontbijtje halen en zijn daarna naar huis gegaan. Ik heb van 9 tot 11 nog lekker geslapen met de hondjes op mijn bed. Adam was ondertussen van alles aan het doen en Jose moest werken dus was ik alleen thuis. Ik had expres mijn wekker om 11 uur gezet omdat ik anders wel tot 4 uur had kunnen door slapen en dan zou mijn ritme helemaal door de war zijn. Ik had me gedoucht en heb daarna op de bank gelegen. Ik wilde nog wat voor ergotherapie doen, maar dat lukte niet en ik was te moe om het helemaal uit te zoeken. Ik heb daarna een Catfish maraton gekeken tot Adam en Jose weer thuis waren. Na het eten hebben we met z'n allen Jane The Virgin gekeken en ben ik naar bed gegaan.

Dit was echt een hele leuke week!

Volgende week kan ik geen blog schrijven omdat ik dan om een Cruise ben. We vertrekken zaterdag en komen de zaterdag erop weer thuis, dus dan zal ik een blog schrijven over alles wat ik op de cruise gedaan heb en hoe UIL ging!

Liefs,

Juul


Reacties

Reacties

Ellen

Lieve Juul! Wat een mooi verhaal weer! Nog muizen gevangen? Brrrrr

Els

Wat naar!!! Een cruise! Yak!

Ineke

Zo leuk om je belevenissen te lezen. Een cruise klinkt ook wel tof ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active