juulnaaramerika.reismee.nl

18 februari - 25 februari: UIL clinic

Hoi,

Afgelopen week was weer heel leuk.

Maandag had ik vrij, omdat de docenten een studiedag hadden. Ik ben die dag bezig geweest met dingen voor het Hbo en heb lekker uitgerust. Dinsdag hadden we weer theater repetities, en toen dat afgelopen was kwam Adam me ophalen en nadat we Jose opgehaald hadden zijn we naar Game night gegaan bij een vriendin thuis. We hebben eerst lekker gegeten en hebben daarna Cards Against Humanity gespeeld, en drie keer raden wie er gewonnen had? .

We zijn niet al te laat weer naar huis gegaan omdat de volgende dag weer een gewone werk dag was en ik had de UIL Clinic met het theater. UIL is een wedstrijd waar we als theatergroep aan mee doen. Aan deze wedstrijd doen allemaal verschillende middelbare scholen mee en kun je prijzen winnen zoals bijvoorbeeld een studiebeurs. De clinic betekend dat iemand van de UIL organisatie ons optreden bekijkt en ons tips en tops geeft. We moesten allemaal om 9 am verzamelen in het theater, om daarna naar een ander High School te gaan. We mochten dus onze lessen missen! Om kwart over 9 stapten we met z'n allen in de Gele Schoolbus! Voor iedereen was dit super normaal, maar voor mij was dit de tweede keer in mijn leven dat ik zo een typische bus zat. Na ongeveer 20 minuutjes rijden kwamen we aan bij de school, het duurde eventjes voordat we de goede ingang gevonden hadden. Iedereen had een zak met zijn of haar kleding mee en ik liep met 2 zakken met nep stenen rond, lekker onhandig en groot. Toen had iedereen even de tijd om om te kleden voordat we naar het podium gingen. Het theater van deze school was een stuk minder mooi als die van ons, dus nu waarderen we ons theater nog meer dan we al deden. Tijdens de echte wedstrijd hebben we 7 minuten de tijd om het hele podium op te zetten, dus dat hebben we nu al even geoefend, en dat moeten we ook zeker nog even een paar keer doen... Toen alles klaar stond zijn we nog over een paar lastige scenes gegaan en laatste veranderingen gedaan. Toen was het echt tijd om te beginnen. Ik stond aan de linker kant van het podium in de coulissen en moest zorgen dat iedereen stil was, verder hoefde ik niet zo veel te doen. Ik had mijn script wel bij me dus heb wat aantekeningen gemaakt over waar we in het vervolg op moeten letten en hoe het podium was ingericht. Toen we klaar waren gingen we naar een lokaal waar de UIL man naar ons toe kwam. We zaten allemaal in een kring en hij gaf ons tips en tops, hij gaf een paar hele goede aantekeningen die we ook zeker gaan meenemen in het stuk. Het belangrijkste is dat ons toneelstuk te lang is, we moeten heel veel schrappen om aan de richtlijnen van UIL te doen, dus daar hebben we ons de rest van de week op gefocust. Toen we onze tips en tops te horen gekregen hadden zijn we weer in de gele schoolbus gestapt om weer naar school te gaan. Eigenlijk zouden we eerst ergens stoppen om te eten, maar de bus smoest om 2 uur weer op school zijn. Daarom zijn we terug gegaan en hebben we in het theater rondgehangen en gewacht tot onze geweldige theater docent eten voor ons heeft gehaald. Ze was naar Chick-fill-a geweest, dus ik had een chickensandwich. Ondertussen was het 4de uur al begonnen, iedereen moest toch nog even naar die les omdat onze theater docent had gezegd dat we voor het einde van de dag weer terug zouden zijn. Ik was even met een vriendin meegelopen naar haar les en ben daarna naar de bibliotheek gegaan. Mijn 4de uur is mijn off-periode dus ik heb eigenlijk de hele dag geen school gehad!

Donderdag en vrijdag waren weer gewone dagen, vrijdag moest ik wel met de docenten praten omdat ik woensdag hun les had gemist, maar ik heb alles al weer ingehaald gelukkig.

Gisteren zijn we naar de sportschool geweest en ben ik daarna weer bezig gegaan voor het Hbo. 's Avonds hebben we pizza gekeken en omdat Jose en ik klaar zijn met Keeping Up With The Kardashians, hebben we de film Steel Magnolias gekeken dat was een hele mooie maar ook zielige film. Daarna zijn we nog begonnen aan een ander film maar die bleek ook heeel zielig te zijn, en we wisten allebei niet of we dat aan zouden kunnen dus zijn we maar lekker naar bed gegaan.

Aankomende vrijdag treden we op school, en de vrijdag daarna is de UIL wedstrijd en daarna ga ik op CRUISE, zo veel zin in! Dit worden 3 hele leuke weken!

Liefs,

Juul

Reacties

Reacties

Els

Hoi Juul mooie verhalen allemaal. Ik vroeg metafoor in hoeverre de shooting van vorige week bij jullie speelt en wat men er in het algemeen van vindt?

Ellen

❤️❤️❤️

Hans

Keeping Up With the Kardashians.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active