juulnaaramerika.reismee.nl

11 februari - 18 februari: valentijn

Hoi,

Daar ben ik weer, een week later!

Mijn vorige blog was ik vergeten om op mijn facebook te zetten, dus als je die nog niet gelezen hebt moet je dat maar even gaan doen ;).

Afgelopen week was weer een leuke week, dinsdag was het natuurlijk Valentijnsdag. Maandag kon je op school al van alles kopen, culinary had allemaal gebakjes gemaakt en aardbeien gedipt in chocolade, en we hebben een klein winkeltje op school waar je lippen balsem en oortjes kan kopen maar nu kon je er tasjes kopen met leuke dingen erin voor je valentijn of een roos. Ik had niks gekocht omdat ik geen valentijn heb:P. Maar toen ik op school kwam kreeg ik van Makayla een zakje met allemaal lekkere valentijn snoepjes en tijdens de toneel repetitie kreeg ik nog 2 zakjes! Super lief. Op instagram en Facebook had ik vaak genoeg foto's gezien van mensen die hun valentijn versaste met een mega teddybeer en chocolade en rozen en ballonnen, ik wist niet dat dat echt zou gebeuren op school. Tijdens mijn wiskunde les bijvoorbeeld had een meisje en mega teddybeer met ballonnen eraan, ze had een extra stoel én tafel nodig om al haar spullen op kwijt te kunnen! Dat is wel even wat anders als de rozenactie die we altijd op het ulenhof deden.

De rest van de week was niet super bijzonder, ik heb woensdag alleen gegeten omdat Adam en Jose uiteten gingen ivm Valentijnsdag. Ik had kliekjes opgewarmd en heb Jane the Virgin gekeken.

Verder gaat het heel goed met de toneel repetities, de afgelopen keren moest ik de hele tijd tekst lezen omdat iemand er niet was. Een paar keer was de stage manager er ook niet dus moest ik ook tekst lezen als iemand zijn of haar tekst was vergeten. Het begin echt heel goed bij elkaar te komen nu, iedereen kent zijn test zo goed als helemaal dus nu beginnen we elke repetitie ergens in het stuk en dan stoppen we telkens als er iets aangepast moet worden. Het gaat soms heel langzaam omdat we voor iedereen de "blocking" zoals dat heet perfect willen hebben. Blocking betekend je plek op het toneel, en wanneer je waar heen loopt. We hebben een groepje van 4 die de hele tijd samen is, en soms moeten ze ergens heen lopen terwijl ze allemaal hun tekst zeggen, dus voor iedereen in het stuk is de blocking weer anders. Het decor komt ook steeds meer samen, we hebben "bergen" en rotsen en aankomende week komt het beekje denk ik ook. De belichting is soms nog even lastig aangezien het toneel stuk zich geheel in de nacht afspeelt, maar we kunnen moeilijk alle lampen uitdoen omdat het nacht is want dan kan niemand iets zien. Woensdag gaan we naar een school toe om daar op te voeren, we krijgen dan feetback zodat we de laatste dingetjes nog kunnen perfectioneren. En dan is over 3 weken de officiële voorstelling! En daarna onze CRUISE! zo veel zin in.

Gisteren zijn we lekker lui geweest, Adam en ik hebben Jane the Virgin gekeken terwijl Jose zijn game aan het spelen was. Uiteindelijk hebben we alle moed bij elkaar verzameld en zijn we naar de sportschool gegaan. Daarna hebben we gegeten bij In-n-Out Burger. Daarna wilden we gaan wandelen, maar het begon te regenen dus we zijn naar een boekwinkel gegaan. Daarna moesten we naar huis omdat Jose was gevraagd om de kat van de buren te voeren. Ik heb lekker gedoucht en heb daarna eindelijk mijn boek uitgelezen. In oktober had ik een boek gelezen en nu heb ik hem eindelijk uitgelezen. Ik ben meteen in een nieuw boek begonnen die Adam me heeft aangeraden. Om half 10 moesten we bij de bioscoop zijn, omdat we met vrienden naar de film zijn gegaan. We gingen naar Black Panther, een super gave film was dat! Echt een aanrader, het was volgens mij de eerste Marvel film met bijna alleen maar acteurs met een donkere huidskleur. Het was super gaaf gemaakt en ook nog eens heel grappig. Tijdens de film had ik een pizza besteld. Na de film ging Jose nog wat drinken met z'n vrienden en zijn Adam en ik naar huis gegaan omdat we allebei heel moe waren.

Morgen heb ik nog lekker vrij! Docenten hebben een studiedag, dus dit gaat een hele leuke week worden.

Dit was niet een hele lange post, maar ja.


Liefs, Juul

Reacties

Reacties

Hans

Cruise?

Ellen

Je hebt niets aan blocking toch als het toneelstuk zich in de nacht afspeeld? ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active