juulnaaramerika.reismee.nl

3 december - 16 december: WE'RE ALL IN THIS TOGETHER

Hoi,

Vorig weekend heb ik helemaal geen tijd gehad om mijn blog te schrijven, ik had het heel erg druk met de musical. Maar dit weekend doen we even rustig aan waardoor ik nu alle tijd heb om lekker uitgebreid dit blog te schrijven.

Vorige week dinsdag was het 5 december; Sinterklaas. Ik had Adam en Jose er de afgelopen dagen wel over verteld, maar verder had ik er niet echt meer aan gedacht. Die dinsdag kwam ik na een lange schooldag, en musical repetities rond 8 uur thuis. Ik ging even naar boven om al mijn spullen op mijn kamer weg te zetten, en toen ik daarna beneden kwam zag ik ineens cadeautjes onder de kerstboom staan met mijn schoenen erboven op. Sinterklaas was zelfs in Amerika langsgekomen! Ik heb een heel mooi vestje gekregen, een hele gave bluetooth muziekbox, chocolade munten en een candy cane gevuld met m&m's (met een beetje fantasie was dit de chocolade letter J. Hoe lief!

Donderdag was de eerste officiële Dress Rehearsal van de musical, dit is een repetitie waarbij iedereen zijn of haar costuums al draagt (zodat je kan oefenen met kleding wissels) en mensen mochten komen om foto's te maken. Ik had er heel erg zin in, meer het ging me toch eens een partij slecht... Iedereen raakte daardoor een klein beetje in de stress omdat de opening avond de volgende dag zou zijn. Máár, houd je vast, het begon te sneeuwen (!!!) tijdens de repetities. Sommige mensen hadden nog maar 1 of 2 keer in hun leven sneeuw gezien, dus iedereen werd helemaal exited. Er werd meteen gesproken over sneeuw vrij, en dat dan misschien opening night niet door zou gaan, maar ik dacht dat dat gewoon roddels waren. Toen de repetitie afgelopen was haalde Adam me op en nadat we Lana door de sneeuw naar huis hebben gebracht zijn we Sushi gaan eten. Ik had dit nog nooit gehad, maar het was echt super lekker. Ik had de California roll en de Philadelphia roll.

Toen we klaar waren met eten, was het nog steeds aan het sneeuwen, ik denk dat er uiteindelijk ongeveer 2 tot 4 centimeter sneeuw lag. Vlak voor ik naar bed ging kreeg ik allemaal berichtjes van mensen dat school de volgende dag niet door zou gaan, even als de musical. En niet veel later werd dit door de school bevestigd: Sneeuwvrij en de musical was geannuleerd. Aan de ene kant vond ik dat wel jammer, maar aan de ander kant gaf dit ons nog wel de kans om alle liedjes, dansjes en tekst thuis nog even te oefenen. Vrijdag ochtend was alle sneeuw echter al bijna helemaal weg gesmolten, maar dat terzijde...

De volgende dag begon de musical om 7 uur, in eerste instantie moest iedereen er om 3 uur zijn maar omdat het donderdag zo slecht ging, moest iedereen er om 12 uur al zijn. 's Ochtends zijn Adam, Jose en ik nog wezen winkelen en heb ik een trui en sokken gekocht. Daarna hebben ze mij op school afgezet, we hebben alle lastige scenes doorgelopen en de theater docent had eten gekocht. Ook hebben we Secret Santa gedaan, dit is eigenlijk hetzelfde als lootjes trekken. Ik heb een heeeeel zacht dekentje met puppy's gekregen, een kalender en wat snoep, super leuk! Iedereen had zijn of haar cadeautjes onder onze zelf geïmproviseerde kerstboom gezet, en de docent deelde het uit.

Daarna was het dan echt tijd voor ons optreden. Het moment waar we maanden naar uit hebben gekeken, en waar we zo hard voor gewerkt hebben. Terwijl de zaal vol liep gingen we stemoefeningen doen, en daarna gingen we allemaal in een cirkel staan en hielden we elkaars handen vast. We moesten onze ogen dicht doen en een doel stellen voor jezelf. Mijn doel voor die avond was om heel veel plezier te hebben en vooral te genieten. Sommige mensen moesten zelfs huilen, vanwege de spanning, geluk of omdat het de laatste musical was voor sommige. Daarna moesten we door het donker op zoek naar onze start posities. Het wachten tot het gordijn open ging was het meest spannende moment ooit! Toen we eenmaal op het podium stonden waren mijn zenuwen alweer een stuk minder gelukkig. De eerste helft ging heel erg goed, de tweede wat minder... Soms was het echt heel stressvol omdat ik een brainiac (nerd), basketbal speler en theater kind was, dus soms moest ik super snel omkleden. Na afloop hadden Adam en Jose een bosje bloemen voor me gekocht en zijn we uiteten geweest bij Taco Bell.

Zondag was de tweede en laatste voorstelling. Voortijd hebben we de scenes doorgelopen die zaterdag nog niet zo goed gingen. En daarna was het tijd! Toen we stemoefeningen deden en elkaars handen weer vast hielden voelde ik de tranen achter mijn ogen branden, ik vind het zo jammer dat het afgelopen is! Overal in de school hingen posters om te adverteren voor de musical, ik had er eentje van de muur gehaald en iedereen gevraagd er een handtekening op te zetten, die hangt nu op mijn slaapkamer deur te pronken. Na de musical hebben we taart gegeten en zijn we met bijna iedereen naar Chilli's gegaan om daar lekker te eten. Adam en Jose hadden mij en nog iemand daar afgezet en de docent heeft bijna iedereen weer thuis gebracht, het was echt super gezellig met iedereen in de auto. De docente moest wel 2 keer rijden omdat we met teveel waren! Iedereen in het theater is zo lief en leuk, we waren echt een grote familie! HET WAS GEWELDIG!!!

Na dit vermoeiende maar geweldige, memorabele weekend begonnen de midterm exams. Gelukkig kan je als je gemiddelde boven de 85 is en je meer dan 90% aanwezig bent geweest geexuseerd worden van je examens. Ik moest alleen mijn AP lessen wel doen, dus Engels, Geschiedenis en Biologie. Maandag was nog een gewone lesdag, tijdens hospitality hebben we gingerbread cookies houses gemaakt, mijne was heeel erg mislukt..

Donderdag en Vrijdag had ik halve dagen, en omdat ik niet alle toetsen hoefde te maken mocht ik gisteren eerder naar huis. Gister avond zijn we naar vrienden gegaan voor een Game night, er was daar ook iemand die Nederlands sprak, we hebben een beetje Nederlands gepraat maar het was makkelijker Engels te praten. We hebben twee hele leuke spelletjes gedaan en waren rond een uur of 1 weer thuis.

Het waren twee hele geslaagde weken, nu heb ik lekker vakantie en kan ik bijkomen van alles.

Liefs,

Juul

Reacties

Reacties

Hans

I missed your acting; when’s the next?

Ellen

Je hebt in een ECHTE HighSchool Musical meegespeeld. Hoe geweldig is dat!!! ❤️ Zo trots op je ?

Nicolet

Hoi Juul, weer fantastische belevenissen! Zo gaaf! Veel plezier met alles wat nog komt x

Bennie Vonk

Mooi verhaal weer Juul. Fijne kerstdagen in de US.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active