juulnaaramerika.reismee.nl

8 oktober - 22 oktober: San Antonio en de Texas State Fair

Hoi,

Het is al weer twee weken geleden dat ik voor het laatst een blog heb geschreven, maar ik ben weer erg druk geweest!

Vorig weekend ben ik met een groep uitwisselingsstudenten van over de hele wereld naar Seaworld en San Antonio. Zaterdag werd ik om 9 uur opgehaald door mijn CR bij de Starbucks naast mijn school. Ik was de laatste van de "Austin groep" die werd opgehaald, dus in de auto zaten al twee mensen uit frankrijk, iemand uit Italië, iemand uit Thailand en een Amerikaanse. We zijn naar Seaworld gegaan waar we eerst naar de achtbanen zijn geweest. Ik was nog nooit eerder in een achtbaan geweest omdat ik nooit durfde, maar in het kader van grenzen verleggen ben ik toch in twee achtbanen geweest. En ik vond het echt heel erg leuk! We zijn ook nog in een wildwateratractie gegaan, we wisten dat we nat zouden worden maar we raakten doorweekt. Gelukkig was het mooi weer en was het lekker verkoelend om nat te worden. Vervolgens zijn we gaan eten, we hadden allemaal een armbandje gekregen waarmee we elk uur gratis eten konden krijgen. Na een lekkere lunch zijn we naar een paar shows geweest met dolfijnen en orka's.

Kijk voor meer foto's in het foto album genaamd: Seaworld en San Antonio.

Na een volgende snack zijn we naar de aquaria gegaan. Ondertussen was het 5 uur, we hadden nog 5 uur de tijd in dit pretpark, wat gaan we doen? We hebben wat foto's gemaakt en gewoon uitgerust op een bankje. Om 7 uur begonnen de "Horror attracties", er was een deel in het park afgezet waar allemaal verkleedde mensen je de stuipen op het lijf jagen. Ik vond het dood eng, dus samen met een paar ander meiden zijn we terug gegaan naar de achtbanen terwijl de anderen naar de spookhuizen gingen. Om 10 uur savonds moesten alle drie de groepen (Austin, Houston en San Antonio) verzamelen bij de fontein bij de ingang. Er was een jongen die Nederlands sprak, maar we vonden het beide makkelijker om Engels te praten. Dit was echt een hele rare ervaring, toen ik hier net kwam was Engels praten veel lastiger en vermoeiender dan Nederlands, en nu was het haast omgekeerd. We sliepen bij een gastgezin thuis, en ik sliep op de kamer met het meisje uit Italië. Ik vond het echt heel fijn om deze uitwisselingsstudenten te ontmoeten omdat zij beter weten dan iedereen wat je allemaal mee maakt. Het was zo fijn om de woorden "me too" te horen van een ander student zodat je wist dat je niet de enige bent die tegen bepaalde dingen aanloopt.

De volgende dag zijn we eerst naar de Tower of Americas geweest, en daarna naar de Alamo en de river walk geweest. Na een heeeel leuk, maar vermoeiend weekend zijn we gaan eten met de San Antonio groep, en daarna lekker naar huis.

Op school is niet veel spannends gebeurd de afgelopen week. Ik heb te horen gekregen dat ik geen rol heb gekregen in de musical... Ik was best een beetje teleurgesteld omdat ik het heel leuk had gevonden om een rol te hebben, maar misschien kan ik nog wel een kleiner rolletje bemachtigen. Een paar weken geleden was er een meisje naar me toe gekomen die me vroeg of ik intresse had in het softbal team, ik zei dat ik erover na zou denken. Afgelopen week kwam ze weer naar me toe, ik denk dat ik in februari maar gewoon mee ga doen met de try outs. Niet geschoten is altijd mis, toch?

Afgelopen weekend was super leuk! Vrijdag na school ben ik met Jose deep pan pizza gaan eten en daarna ben ik met hem mee gegaan naar zijn werk. Er was die avond een soort sponsorloop om geld op te halen voor de school. Ik heb geholpen met het klaar zetten van de apparatuur voor de muziek. Toen de kinderen begonnen te rennen kwam ook Adam even kijken, we zijn (na een beetje te dansen ) eerder naar huis gegaan omdat de honden al heel lang alleen waren. Daarna heb ik mijn tas gepakt en ben ik vroeg naar bed gegaan omdat zaterdag de wekker al om 6 uur ging.

De volgende dag zaten we dus om 6:30 in de auto naar Dallas, ik heb een beetje kunnen slapen en we hebben naar de Spooked Podcast geluisterd. Na ongeveer 3 uur kwamen we aan in Dallas, we hebben de auto geparkeerd en zijn met de trein naar de Texas State Fair gereden. Het is een "Big Thing" om eten te frituren op de fair, we zijn begonnen met een Corn Dog wat echt super lekker was! Daarna hadden we een gefrituurde Peanutbutter Jelly Sandwich, dit was echt verrassend lekker! Ondertussen hebben we een beetje rondgelopen over de fair, er was een grote hal waar allemaal auto's stonden waar je in kon zitten, en ze ook kon kopen als je dat wilde. We zijn ook een ander ruimte in geweest met allemaal hokjes met kippen, eenden en kalkoenen. Zij zaten daar allemaal te wachten tot ze gekeurd zouden worden en de wedstrijd zouden winnen.

Ook zijn we naar een Pig Race geweest, dat was echt super schattig en grappig. De varkentjes moesten een rondje rennen en sommige moesten ook nog over een hindernis springen. Daarna gingen we weer eten :P. We zijn ook nog even naar het pretpark gedeelte gegaan, Adam en ik zijn in een achtbaan geweest en daarna gingen we in een andere atractie. Het was een hoge toren met een draaiend plateau die je helemala naar boven draaide. Net toen wij er in gingen, ging de atractie kapot. Eenmaal boven stopte het draaien ineens, iets wat normaal nooit gebeurt. Na een paar minuten begon hij gelukkig weer, maar even later stopte hij weer. We konden de rij zien die beneden stond te wachten, en we zagen dat deze mensen hun tickets terug kregen... Na weer een tijdje gewacht te hebben ging hij gelukkig in een keer helemaal naar beneden, maar eenmaal beneden aangekomen bleef hij maar rondjes draaien. Toen we eindelijk uit konden stappen kregen we onze tickets terug en ik hoorde een medewerker zeggen dat het aan de internetconnectie lag. Ondertussen hadden we zo veel gegeten dat we moe waren, dus besloten we naar het hotel te gaan. We hebben even een dutje gedaan en hebben daarna gegeten met de broer van Adam bij Olive Garden. Daarna zat ik zo super vol dat ik meteen naar bed ben gegaan.

Fried Peanutbutter-Jelly sandwich:

Chicken Fried Bacon:

Deep Fried Hamburger:

Deep Fried Fruit Loops:

Meer foto's in de fotoalbums!

Liefs,

Juul

Reacties

Reacties

Hans

Juul, wat leuk om te lezen! Je bent qua frituur-varianten nu helemaal voorbereid op het komende studentenleven in Nederland!!

Ellen

Wat een leuke, spannende (vast zitten in een attractie; moet er niet aan denken ?) avonturen maak je toch mee!! ❤️

Nina

Maar toch je horror-grenzen niet verlegd dus, blijf je toch nog een beetje de kleine puul die ik ken!! Leuk om weer wat van je te lezen!

Nicolet

Hoi Juul, jammer vd musical. Ook al zit het soms tegen dit is zo'n ervaring/ beleving wat je nu meemaakt. Petje af!
Je doet het hartstikke goed .Enjoy x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active