juulnaaramerika.reismee.nl

1 oktober - 8 oktober: Octoberfest, L.B.J. ranch

hoi,

Afgelopen week was weer een hele leuke week! 

We zijn deze week uiteten geweest bij de Texas Roadhouse, toen we binnen kwamen kregen we een buzzer me die af zou gaan zodra er een tafel voor ons beschikbaar was, dit is volgens mij echt typisch Amerikaans. We moesten ongeveer 20 minuten wachten en hebben toen de menukaart al door kunnen lezen. Dus toen we zaten kregen we vrij snel ons lekkere eten! Het was een hele gezellige avond!

 Wat je wel niet allemaal kan doen met snapchat  :

Een keer niks te doen op een dinsdag avond? Smeer pindakaas op de neus van je hond en kijk hoe hij/zij het er af probeert te likken!       !!!!!

Woensdag had ik mijn eerste echte "Kook les", ik heb het vak hospitality and tourism. We leren daar dus van alles over restaurants en wat je wel en niet moet doen. Maar we gaan dus ook dingen koken, en we zijn woensdag dus voor het eerst de keuken in geweest. De docent had groepjes gemaakt en eerst was ik niet super enthousiast over mijn groepje, maar we zijn echt een heel goed team! We hebben snickerdoodle cookies gemaakt.

Donderdag had ik een late start, dat houd dus in dat je in plaats van 9 uur, om 10;15 begint! Ik heb dus lekker kunnen "uitslapen" en Adam en ik zijn voor school nog langs de Starbucks gegaan voor een PSL. Tijdens Engels tikte een meisje uit mijn koor me op mijn schouder en vroeg of ik al een aanmeldingsformulier had voor de musical, ik had een keer tijdens koor met haar gesproken over de musical en ze vond dat ik maar gewoon auditie moet doen, net als Adam en Jose. De musical dit jaar is: High School Musical. Dat past natuurlijk super goed bij mijn High school avontuur; het eerste beeld dat mensen hebben over Amerikaanse scholen is van High School musical. Ik kreeg van haar een aanmeldingsformulier en die heb ik vrijdag meteen ingeleverd; woensdag middag na school moet ik auditie doen! Ik moet een stukje zingen van 1 minuut en een dansje doen, donderdag ochtend hangt er dan een formulier met wie er nog een keer terug mag komen om ook echt een stukje te acteren! super spannend, maar wel heel leuk, ik ben benieuwd of ik een rol krijg! De theater docent was wel heel enthousiast toen ze las dat ik (redelijk wat) zangervaring heb, dus wie weet is dat een goed teken... 

Vrijdag was er ook weer een pep rally, de vorige keer stond ik op de tribune met wat vrienden, maar deze keer was ik met Student Council. We hadden 2 spelletjes bedacht: het redden van de prinses en een wedstrijdje wie de mooiste koning/koning kon aankleden. Als student council moesten we zorgen dat alles soepel verliep. Na de pep rally ben ik met Jackie en Jonathan lunch gaan halen. We zijn naar een heel lekker mediterraans restaurant geweest en ik had een "summer pork quinoa bowl". Die heb ik opgegeten tijdens mijn huiswerk uur samen met Jackie. We zaten eerst in de bibliotheek maar zijn daarna naar onze counselor gegaan, daar hebben ze mij country music en Spaanse muziek laten horen en ik heb hun Nederlandse muziek laten horen.  

Zaterdag zijn we vroeg opgestaan zodat we op tijd bij het octoberfest zouden zijn. We moesten ongeveer 2 uur rijden door een prachtig landschap. We hebben ontbeten met Crêpes, in een restaurant waar allemaal slechthorende/dove mensen werkten. De dag ervoor moest ik geld overmaken naar mijn community representative voor volgend weekend omdat ik dan met meer uitwisselingstudenten van Ayusa naar Seaworld ga en (nog een keer) naar San Antonio. Maar hier kun je niet internet bankieren, dat kennen ze hier niet, daarom moest Adam mij even voorschieten door een check te schrijven. We wilden dus onderweg even naar een bank zodat ik geld kon pinnen. Helaas heb ik geen credit card, dus word mijn pas door de meeste automaten niet geaccepteerd. Dus de eerste bank (drive thru) werkte niet, maar de tweede gelukkig wel! Octoberfest was in Fredericksburg, een stadje met heel veel Duitse invloeden ook al zagen de meeste huisjes eruit als echte cowboy saloons. 

Het festival zelf was heel leuk en er hing een gezellige, ontspannen sfeer. Er was veel "Duits" eten en drinken en er waren allemaal kraampjes met leuke dingentjes. We hebben eerst een beetje rondgelopen en hebben daarna "Oma's Kase Fondue" (zie foto) gegeten, en later nog een funnel cake:

 Na een paar uur, en al onze tickets (voor eten en drinken) zijn we weer naar de auto gegaan, nadat we nog een paar winkeltjes in zijn geweest. We zijn door gereden naar de ranch van Lyndon Baines Johnson, hij was president van 1963 tot 1969. Hij was geboren op de ranch, en er ook gestorven. Hij woonde natuurlijk in het Witte Huis in Washington maar bracht ook veel tijd door op zijn ranch in Texas. De ranch was zo groot dat er een landingsbaan was voor zijn prive jet! En de natuur en het uitzicht was prachtig!! We hebben een tour gekregen door het huis waar hij en zijn vrouw Ladybird Johnson hebben gewoond tot ze overleden. Hij in 1973 en zij in 2007. President Johnson had letterlijk overal zijn initialen in staan: L.B.J. Ik vond het echt heel mooi dat hij op deze ranch geboren, opgegroeid, gewerkt en gestorven is. En als president moest hij natuurlijk altijd bereikbaar zijn. dus overal waren telefoons te vinden: 3 in de slaap kamer, en zelfs 1 naast de wc! En in zijn slaap kamer had hij 3 tv's zodat hij alle drie de kanalen tegelijk die er toen waren tegelijk kon kijken, en meteen kon bellen als er iets over hem werd gezegd dat hij niet leuk vond. 

Op de terugweg hebben we een snack gehad bij Dairy Queen en hebben we naar de Spooked podcast geluisterd. 

Al met Al was dit een hele leuke week!

liefs,

Juul

ps. weer meer foto's in het album



Reacties

Reacties

Joke (mams van Jildou)

Klinkt allemaal weer heel leuk en gezellig, geniet er maar van!

Ellen

En zoveel eten ;-)
Ik zal voor je duimen woensdag voor de auditie!

Nicolet

Hoi Juul weer mooie belevenissen! Lekker blijven genieten en succes met de auditie! Komt goed dat weet ik zeker. Tot de volgende keer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active