juulnaaramerika.reismee.nl

24 september - 1 oktober: Kookcursus en Gay Pride

Hoi,

Afgelopen week was weer een leuke week! Toen ik maandag uit school kwam, zijn we vrij snel ook weer in de auto gestapt, "Adam wilde graag uit eten." Onderweg probeerde Jose te raden waar we heen gingen, het enige wat Adam los liet, was dat er vis en schaaldieren waren. Na een paar rondjes te rijden (om tijd te rekken) kwamen we uit bij Central Market, een supermarkt. En opeens wist ik waar we heen gingen: als verassing voor Jose's verjaardag gingen we naar een Spaanse Kookcursus met allerlei soorten vis en zeevruchten! Bij Central Market ontmoete we nog twee vrienden van Adam en Jose en we waren in totaal met ongeveer 25 mensen gok ik, iedereen ging aan lange tafels zitten zodat iedereen kon zien wat de kok deed. Er was een grote keuken maar we zagen voornamelijk het fornuis. Er was een camera op het keukenblad gericht, dus wat de kok deed was te zien op 2 tv's en boven het fornuis hing en grote spiegel die precies gekanteld was zodat we konden zien wat de kok op het fornuis deed.

De kok die de workshop gaf kwam uit Catalonië, en is eigenaar van een goed lopend restaurant. We aten een bepaald soort vis die hij over had laten komen uit Catalonië. Met het recepten boekje bij de hand hebben we gekeken hoe de kok (met behulp van een paar andere koks) 5 verschillende gerechten maakte. Er waren mensen die aantekeningen maakten en vragen stelden, en mensen zo als wij die gewoon lekker zaten te kijken en te eten. Alle gerechten hadden als hoofd ingrediënt: vis of schaaldieren. Veel van de dingen die ik daar heb gegeten, at ik voor het eerst. In de Paella, zat bijvoorbeeld inktvis en zelfs inktvis inkt!

Gerecht 1:

Gerecht 2:

Gerecht 3:

Gerecht 4:

Gerecht 5:

Als toetje hebben we gelato gegeten en daarna zijn we na een leerzame avond met lekker eten weer naar huis gegaan.

Woensdag was Jose echt jarig en zijn we met vrienden uiteten geweest, we zijn naar een restaurant geweest waar ze hele lekkere gefrituurde Catfish hadden. Zodra je binnen kwam, rook je de geur van het frituurvet al! Een vriendin had een taart meegenomen, en we hebben voor Jose gezongen. Wat me op viel in dit restaurant, was dat er op een gegeven moment een ober langs kwam die vroeg hoe we wilden betalen. Dit is heel anders dan in Nederland, waar je moet vragen om de rekening.

Vrijdag had ik geen school, vorig jaar waren de studenten te veel minuten naar school geweest waardoor we die nu weer terug krijgen in de vorm van vrije dagen. Jose moest helaas gewoon de hele dag werken, maar Adam hoefde niet zo veel te doen en kon vanuit huis werken. Ik heb heerlijk uit geslapen en ben daarna met Adam in de auto gestapt en zijn we doughnuts gaan halen, en omdat het nationale koffie dag was, kregen we er gratis koffie bij. Een deel van de doughnuts hebben we bij Jose op zijn werk afgeleverd, zo heb ik ook kunnen zien waar hij werkt! Het andere deel van de doughnuts hebben we mee naar huis genomen. Voor we naar huis gingen zijn we nog even met z'n tweeën gaan lunchen. Bij Panda Express, een fastfood restaurant, maar dan met chinees eten eigenlijk:P. We hadden niet alles op gekregen, dus wilden we het meenemen om aan een dakloos iemand te geven (die zijn hier echt super veel. Bij elk druk kruispunt staan er mensen langs de weg met bordjes die vragen om een paar dollar.) maar net die dag, hebben we nergens een dakloos iemand gezien.

Zaterdag ochtend hebben we rustig aan gedaan, ik heb eindelijk mijn boek uitgelezen: The Hunger Games. Ik merk echt dat als ik een boek in het Engels lees, ik veel minder snel lees als wanneer ik een Nederlands boek lees. Daarna zijn we naar de sportschool gegaan, maar toen we rond 3 uur klaar waren hadden we zo erg honger dat we een late lunch bij Whataburger hebben gehaald. Zo blijft alles in balans :P. Daarna zijn we naar huis gegaan en heb ik geskypt met mijn beste vriendin Wies die 18 werd. Later die avond zijn we naar de gay pride gegaan! Het bedrijf waar Adam voor werkt, had een eigen wagen en alle werknemers mochten meelopen samen met een plus 1 (of 2). Rond 7 uur hebben we daar verzameld, er waren verschillende dozen met shirts, (halve) tutu's, waaiers, zweetbandjes, katten oortjes en je kon je laten schminken. Jose heeft zijn arm laten schminken en ik mijn gezicht. Omdat we aan de vroege kant waren hadden we nog even de tijd om rond te lopen en de andere wagens te bekijken. Vooraan stonden zoals elk jaar de Dikes on Bikes en er was een wagen die de Yellow Brick Road moest voorstellen en er was ook een wagen van alle docenten van AISD. Toen het 8 uur was wilden ze de wagen gaan starten, maar dat lukte niet. Terwijl er een pickup bij werd gehaald om de wagen te helpen starten kregen we allemaal een snack en een flesje water. Toen de wagen het deed ging de muziek extra hard, gingen mensen op de wagen staan dansen en begon de pride. We zijn in ongeveer een half uur/drie kwartier de stad door gelopen en overal langs de kant stonden mensen ons toe te juichen en de sfeer zat er heel goed in! Na de pride was er nog een afterparty maar omdat ik nog geen 21 ben zijn we maar naar huis gegaan. Eerst hebben we nog een wafel gegeten met kip, bacon en honing gegeten. Onderweg naar de auto kreeg ik nog een random complimentje over hoe mooi mijn schmink was.

Thuis wilde ik mijn gezicht wassen om de schmink er af te krijgen, maar ik smeerde het alleen maar uit. Een paar huidlagen minder gaf ik het op en ben ik met de schmink nog half op mijn gezicht en in mijn haarlijn gaan slapen. De volgende ochtend kwam ik er achter dat het er heel makkelijk af te krijgen was met een beetje makeup remover.

Zondag hebben we niet zo veel gedaan, ik moest wat huiswerk maken en ben naar de sportschool geweest. 's Avonds kwam een vriendin van Adam langs en hebben we de film Hokus Spokus gekeken! Echt een hele leuke Halloween film!

liefs,

Juul


ps. meer foto's zijn te vinden in het foto album






Reacties

Reacties

Hans

Een geweldig leuk verhaal Juul! Je eet als een real amarican girl ?. Ik hoop voor jou dat je bij terugkomst nog past in het sjabloon dat we voor jou gemaakt hebben!

Ellen

Trots op je! Straks lust je alleen nog maar vlees en vis en zelfs schaaldieren... ;-)

Bennie Vonk

Mooi verhaal Juul. Wat leuk om te lezen dat je zo veel mee maakt. En wat een land hè?
En .... met vlees en vis is niks mis hoor. Dat eten mensen al eeuwen.
We zijn er groot mee geworden! (Just teasing!) ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active