juulnaaramerika.reismee.nl

9 september - 17 september: al weer 1 maand!

Hoi,

Gister was het 16 september, en was het precies een maand geleden dat ik aangekomen ben in Austin! Het gaat allemaal zo snel, aan de ene kant voelt het alsof ik hier al heel lang ben, maar aan de andere kant is alles nog zo nieuw en leuk en spannend.

Vorig weekend zijn we (nadat ik mijn vorige blog geschreven heb) naar Costco geweest. Dit is een soort Macro/Sligro/Hanos, je koopt dus alles in grote aantallen waardoor het goedkoper is. We kwamen net van de sportschool en wilden ergens gaan lunchen. En bij Costco kun je super goedkoop eten, we hebben met z'n drieën voor minder dan 10 dollar gelucht! De pizza slices die je daar krijgt, zijn nog groter dan mijn hoofd, maar wel erg lekker!

Na deze Healt post-workout lunch zijn we op avontuur gegaan in de winkel. Ze hebben daar letterlijk alles; van brillen tot aan tv's, van lampen tot schoenen, van kleding tot vlees, noem het maar op en ze hebben het!

Daarna zijn we naar de rivier geweest, we reden langs allemaal hele mooie dure (typisch Amerikaanse) huizen. we hebben koffie gedronken en zijn daarna naar Mount. Bonnell geweest. Dit was een soort park/uitzichtpunt over de stad, rivier en de natuur, super mooi!



Die dag had ik dus mijn "I Love High School" shirt aan die ik van TA had gekregen voor de reis naar New York. Nu is dat een sport/slaap shirt, maar ik zag wel mensen kijken en een mevrouw sprak me er zelfs op aan :P.

School was afgelopen week niet heel bijzonder, op een paar dingen na. Ik heb (eindelijk) een nieuwe Geschiedenis docent. De voorgaande weken hadden we les van een coach, die ons maar bleef vertellen dat hij niet onze vaste leraar zou zijn. En van de een op ander dag hadden we ineens een nieuwe, hele aardig en enthousiaste docent. Koor viel deze week wel tegen, ons koor heeft maar 9 mensen dus we zijn heel klein. Dit hoeft natuurlijk niet verkeerd te zijn aangezien we dan heel veel persoonlijke aandacht krijgen wat betreft onze stemmen, maar dat gebeurt dus niet echt. De dingen die we zingen vind ik wel heel leuk, we zijn nu bezig met een heel mooi nummer. Maar we zingen niet zo veel, vaak zit de docent gewoon te kletsen of haar mail te kijken...

Donderdag avond heb ik Hutspot gemaakt! Het was er goed gelukt al zeg ik het zelf.

Ook heb ik deze week voor het eerst de Pumpkin Spice Late gehad, echt een drankje voor de"herfst".Herfst is echter een ruim begrip. Op dit moment is het nog rond de 30 graden, en het zal niet super erg afkoelen:P.

Dit weekend was wel heel erg leuk! Gister ochtend zijn we eerst naar de sportschool geweest, om ons daarna op te doffen om naar San Antonio te gaan voor een Wedding Shower. Onderweg hebben we geluncht met een burrito en hebben we geluisterd naar spook verhalen via een podcast. We kwamen rond 2 uur ongeveer aan in San Antonio, het feestje begon pas om 6:30 dus we hadden nog alle tijd om wat leuke dingen te bezoeken. We zijn als eerst naar Mission San Jose geweest, hier hebben we, in de hitte en hele leuke rondleiding gehad van een gids.

Toen we helemaal oververhit geraakt waren, zijn we in de auto gestapt (met heerlijke airco) en zijn we nog naar een ander Mission geweest. (Ik heb meer foto's in het fotoalbum geplaatst) Nadat we even een beetje zijn afgekoeld in de auto zijn we naar the Alamo geweest, ook hier hebben we rondgelopen en daarna zijn we naar de River walk gegaan, dit is een heel gezellig deel van de stad, overal langs de rivier vind je restaurantjes en mensen die gezellig aan het wandelen zijn.

Daarna was het tijd om naar de Wedding Shower te gaan. Een vriend van Jose gaat in november trouwen, waar wij ook heen gaan (mijn eerste bruiloft!) en het was heel gezellig!

We zijn redelijk op tijd weer naar huis gegaan aangezien we nog wel even moesten rijden en de honden al best lang alleen waren. Maar we zijn onderweg nog wel gestopt bij Buc-ee's, Dit is echt het grootste tankstation dat ik ooit heb gezien! Er waren wel 50 pompen, misschien nog wel meer, en de winkel die er bij zat... Het leek wel een winkel centrum, je had er werkelijk alles. Adam en Jose hadden me verteld dat ik echt even naar de Wc's moest gaan, Het leek wel een gigantisch groot doolhof! De wc's hielden maar niet op en het was allemaal zo groot. We hebben daar nog even een snack gekocht voor onderweg, ik had een blueberry muffin die ongeveer even groot was als mijn hoofd!


En het meest magische van de hele dag, ondanks dat ik met blote schouders rondliep en alleen mijn gezicht had ingesmeerd ben ik helemaal niet verbrand!!!! YAY!!!

Vandaag zijn we wezen winkelen voor aankomende week, Spirit Week! Elke dag heeft een ander thema, en morgen beginnen we met Hawaiian day. Ik kijk het meeste uit naar dinsdag, Decade Day, Ik heb een hele coole Boyfriend jeans gekocht en daar ga ik een wijde trui bij aan trekken die ik in m'n broek stop... En dan is donderdag De wedstrijd!

liefs,

Juul

Reacties

Reacties

Hans

Wat leuk dit te lezen, ik wordt er blij van!

Nicolet

Hoi Juul, fijn om weer deel uit te maken van jouw belevenissen en mooie foto's ! Zo ben je toch niet zo heel ver weg...fijne tijd , ik kijk weer nu al weer uit naar het volgende verhaal! liefs Nicolet

Ellen

❤️??

Bennie Vonk

Wij zijn op het ogenblik in het Westen van de USA. Parken in Utah, Wyoming en Arizona bezoeken. Allemaal heel herkenbaar wat je schrijft. Veel plezier nog Juul!
Liefs.
Bennie uut Wehl.

Joke

Heerlijk dat je zo geniet en volgens mij heb jij het net als Jildou ook heel erg getroffen met je gastgezin!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active