juulnaaramerika.reismee.nl

26 augustus - 9 september: Time flies when you're having fun

Hoi,

Het is al twee weken geleden dat ik mijn laatste blogpost heb geschreven, maar ik ben zo druk dat ik amper tijd heb om te schrijven!

Dus wat is er allemaal gebeurt de afgelopen weken?

School ging gewoon door, vrienden maken gaat gelukkig steeds iets beter. Vooral sinds ik vorige week me heb aangesloten bij het Student Council. Eigenlijk is dat een soort van leerlingen raad, wij organiseren thema dagen (spirit week) die de week van Homecomming op de planning staan. Elke dag heeft een ander thema: Hawaiian day, Decade day, Class battle, Tie dye day en Rebel Spirit day. Het is dus de bedoeling dat je verkleed naar school komt in die week, een soort van carnaval eigenlijk! Gister ben ik na school met een groepje mensen posters gaan maken, dit was een super leuke manier om mensen te leren kennen en gezellig te kletsen! Zodra de naschoolse activiteiten beginnen, wil ik me ook nog bij een leuke club aansluiten zodat ik meer mensen leer kennen. 

Vorig weekend was heel leuk, er waren vrienden van Jose op bezoek voor 'labour weekend'. We zijn naar veel leuke plekken in Austin geweest: zaterdag wilden Jose en ik naar de sportschool gaan, ik zou dan voor een keer mee gaan naar de zijne. Maar omdat ik geen legitimatie mee had mochten ik niet mee naar binnen. Eerst wilde Jose me afzetten bij mijn sportschool, maar ondertussen was het al bijna tijd dat zijn vrienden op het vliegveld aankwamen dus zijn we maar gewoon naar huis gegaan. Die middag ben ik wezen Klimmen in een indoor kilmcentrum met een jongen van school. Het was super gezellig en het klimmen ging ook wel redelijk, het was wel echt zwaar, ik had dagen later nog steeds spierpijn. Die avond zijn we naar vrienden geweest waar we lekker hebben gegeten. Zondag zijn we naar de capitol geweest en we zijn wezen eten bij Salt Lick. Dit was een barbecue restaurant, en niet zomaar een barbecue restaurant, dit was echt een happening! Het restaurant lag  een stukje buiten Austin, ze hebben gigantische bbq's waar ze grote stukken vlees op braden. Het was heel druk dus we moesten eventjes buiten wachten, we zaten met de grote groep onder een paar bomen en er was live muziek. Toen we een plekje hadden hebben we heel lekker gegeten! Die avond wilden we naar een biertuin gaan, omdat je hier niet naar binnen mag in een bar als je jonger bent dan 21 was het nog maar even afwachten of ik mee naar binnen mocht. Maar omdat het ook een restaurant was mocht het gelukkig wel. Het was super druk en het meeste speciaal bier was op en het duurde heel lang voordat we ons eten kregen. Dus uiteindelijk hebben we onze bestelling geannuleerd en zijn we naar een ander restaurant geweest. Hier was de keuken gesloten, omdat het ondertussen al 10 uur geweest was. Dus uiteindelijk zijn we bij Whataburger geëindigd, we hebben om 11 uur een vette hap gehaald en zijn daarna maar naar huis gegaan.  Maandag zijn we naar een soort park geweest waar je graffiti mocht spuiten en een heel mooi uitzicht had over de stad, het was wel even een uitdaging om naar boven en beneden te lopen maar het is gelukt! Daarna hebben we Ramen gegeten met nog een andere vriendin en hebben we bubble tea gedronken. Thuis hebben we Phase 10 gespeeld en hebben we films gekeken. 

Wat ook nieuw is, is dat ik nu al een paar keer alleen met de bus ben geweest. De eerste twee weken heeft Adam me elke ochtend afgezet en heeft Jose me na school opgehaald. We wilden eigenlijk het eerste weekend al gaan oefenen met de bus, maar door het slechte weer vanwege orkaan Harvey ging dat niet door. En afgelopen weekend waren er vrienden op bezoek dus was er ook geen tijd. Afgelopen donderdag had ik een 'late start' dit is een dag per maand waarop we om 10 uur beginnen (i.p.v. 9 uur) en we een verkort lesrooster hebben. Dit was de perfecte kans om met de bus te gaan. Ik had de avond van te voren met Adam kaartjes gekocht en uitgezocht welke bus ik moet nemen. Ik moet aan de overkant van de straat op lijn 331 stappen die me precies afzet voor de school; heel makkelijk dus! 

Woensdag was 'back to school night', ouder avond dus. Adam en ik zijn samen gegaan en Jose ontmoete ons op school. We hebben met mijn councelor gepraat en ik hebe ze de hele school laten zien en ze hebben alle docenten ontmoet. Gelukkig waren alle docenten heel positief over me :) Die avond hebben we gegeten bij Danny's, een restaurant waar we heel veel gegeten hebben toen ik hier met mijn ouders en broer en zus op vakantie was. 

Het is nu zaterdag ochtend en we gaan straks naar Cosco, een soort sligro achtige winkel, daar gaan we ook lunchen. Daarna gaan we nog naar de sportschool en misschien nog naar een paar ander winkels! We zullen dit weekend ook nog wel Golden Girls gaan kijken, een super leuke serie over 3 vriendinnen. 

Kortom, Ik heb het hier super erg naar mijn zin! Ik kan niet geloven dat ik aankomende woensdag een maand geleden van huis ben vertrokken...

liefs,
Juul


Reacties

Reacties

Saskia

Juul, weer een mooi verhaal van je en wij genieten op afstand weer mee!!! Super dat je het zo na je zin heb en ik kijk uit na je volgende verhaal. Knuffel van Sas..

Nicolet

Fijn om weer wat van je te lezen. Ben heel blij dat het goed met je gaat. Ik ben benieuwd naar je volgende belevingen!
Liefs Nicolet

Ellen

❤️ Blij voor je dat je het naar je zin hebt!!

Hans

Leuk om te lezen. Proud on what you are doing!

Nina

Geweldig om te lezen Juultje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active