juulnaaramerika.reismee.nl

12 juni - 18 juni: Gastgezin en slagen!

hoi,

Afgelopen week was best intens, er is veel gebeurt!

Maandag ochtend was ik me aan het klaar maken om naar werk te gaan toen ik gebeld werd door Agnes van Travel Active. Ze vertelde mij dat er een gastgezin was dat intresse in mij had, maar ze belde even om te vragen of ik er problemen mee had dat het twee mannen waren. Natuurlijk vond ik dit niet erg, en dat heb ik natuurlijk ook meteen gezegd. Verder wist ook Travel Active niets, maar ze zouden doorgeven dat ik geen problemen had met het feit dat een homo-stel is en daarna weer contact met mij opnemen. Ik ging er van uit dat ik pas dinsdag of woensdag iets terug zou horen maar hield voor de zekerheid mijn telefoon bij me tijdens het werken. Elke 15 minuten heb ik zo ongeveer gekeken of ik gebeld was, maar telkens niks. Tot ik even naar de wc ging, toen ik terug kwam had ik een gemiste oproep van TA. Natuurlijk heb ik met klamme handjes en knikkende knieën terug gebeld en kreeg meteen Agnes aan de telefoon. Ze vertelde mij dat mijn gastgezin 'erdoor' was. Ik om in Austin terecht, de hoofdstad van Texas (de staat waar de meeste gastgezinnen zijn). Ik kom te wonen bij Jose en Adam, ik heb de hele week al mail contact en vandaag heb ik met ze geskyped. Wat trouwens ook nog een heel avontuur was, via de mail was afgesproken om om 16 uur Nederlandse tijd te skype, dat is 9 uur 's ochtends in Austin. Dus om half 4 zat ik met mijn goeie gedrag klaar achter mijn laptop, ik had met mijn broer een test skypecall gedaan en alles ging goed. Tot ik gebeld werd door Adam, de ringtoon ging heel lang over maar ik kon nergens opnemen. Zelfs toen ik skype afsloot ging de ringtoon door. Na mijn computer bijna helemaal opnieuw op te starten hield het gelukkig op. Daarna heb ik meerdere keren geprobeerd om terug te bellen maar kreeg telkens foutmeldingen. Hierdoor raakte ik alleen maar zenuwachtiger en raakte een tikkeltje in paniek. Ik heb Adam gemaild dat het me niet lukte en hen gevraagd mij te bellen. Al snel kreeg ik een mailtje terug dat zij mij zouden bellen. Gelukkig ging het toen ineen keer goed. Eerst heb ik een tijdje met Adam gepraat en daarna kwam Jose er ook nog bij, in totaal hebben we 40 minuten geskyped. Ik ben nu helemaal blij en opgelucht en kijk er naar uit om mijn gastvaders en hun drie honden in het echt te ontmoeten!

Wat nog meer spannend was deze week, was woensdag 14 juni. De dag van de eindexamen uitslag! We zouden tussen 13 en 15 uur gebeld kunnen worden, te beginnen met de mensen die gezakt waren of een her hadden. Het duurde even maar toen begonnen de gezakte mensen zich te melden in de groepsapp... Ik was nog steeds niet gebeld, om mezelf af te leiden heb ik met mijn moeder stikkers op enveloppen geplakt. uiteindelijk, om kwart voor 2 werd ik toen eindelijk gebeld door mijn mentor met het goede nieuws dat ik geslaagd ben met alleen maar goede cijfers!! Meteen werd de vlag buiten gehangen met mijn tas eraan en gebak gegeten. 's Avonds zijn we uiteten geweest om het te vieren en hebben de dag goed afgesloten door mijn kaften en schriften van afgelopen jaar ritueel te verbranden in een kampvuurtje in de tuin.

Vrijdag ben ik met mijn moeder naar de bank gegaan, om er voor te zorgen dat ik volgend jaar bij mijn eigen bankrekening kan, en dus mijn eigen geld kan beheren. Daarna hebben nog gewinkeld en zijn we naar huis gegaan om bezig te gaan met de aanvraag van mijn Visum, maar eerst moest er nog een speciale pasfoto gemaakt worden dus dat betekende weer op de fiets naar de stad. Toen de foto gemaakt was hoorde ik dat er een werk van mij in het stadsmuseum hing, daar zijn we dus ook even gaan kijken. Daarna zijn we echt bezig gegaan met de visum aanvraag. Wat is dat een werk zeg... Ik moest alles over mezelf vertellen, en kreeg vragen of ik aan witwassen deed of aan mensen handel. Nu moet ik wachten tot de betalingen rond zijn en ik een afspraak kan maken bij het consulaat in Amsterdam, waar ik heen moet om echt mijn visum te krijgen.

Ik ben ook door TA gevraagd of ik een paar blogs wil schrijven voor hun blog, wat me natuurlijk super leuk lijkt. Dus daar kun je ook nog wat van mijn avonturen lezen.

Dit was dus een erg drukke, maar erg leuke week!

liefs,

Juul


Reacties

Reacties

Ellen

Ik ben zo blij voor je!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active