juulnaaramerika.reismee.nl

Weer een stapje dichterbij!

Hoi,

Toen ik gister avond in bed lag keek ik even op mijn mail, ik had een mailtje gekregen van Travel active. Ze vertelden dat ik aangenomen ben door Ayusa. Ik moest dus een aanmeldingspakket in vullen over mijzelf, deze heeft Travel active eerst nagekeken ik moest nog 1 ding toevoegen maar de rest was goed. Toen alles compleet was hebben zij het doorgestuurd naar Ayusa en zij hebben het ook allemaal nog een keertje nagekeken. Zij hadden nog de mogelijkheid om mij af te wijzen op basis van wat ik in mijn aanmeldingspakket heb vermeld, zoals mijn prestaties op school of gezondheid. Gelukkig was alles, zoals ik eigenlijk al had verwacht, helemaal goed en ben ik toegelaten. Vanaf nu sta ik op de website van Ayusa en kunnen Amerikaanse gezinnen op mijn profiel kijken wie ik ben en of ik eventueel in hun gezin pas. Ze zien wat mijn hobby's zijn, mijn allergieën, en ze zien de brief die ik aan ze geschreven heb. In die brief vertel ik wat over mijzelf, mijn familie en mijn droom om naar Amerika te gaan voor een jaar. Als ze mij wel wat lijken kunnen ze extra informatie over mij aanvragen, dan krijgen ze ook nog een filmpje te zien die ik heb opgenomen. In dat filmpje laat ik mijn huis en familie zien. Daarnaast krijgen ze ook nog een brief van mijn ouders, en nog veel meer informatie.

Dit maakt mijn reis naar Amerika nog weer een stukje officiëler, de eerste betalingen zijn dus ook al gedaan. Bij mij vielen de eerste drie termijnen samen dus moest ik ineens veel geld betalen. Wat nu het spannende is, is wanneer ik een gastgezin zal hebben. Ik kan vanaf nu eigenlijk elk moment gebeld worden met het bericht dat er een familie en school is gevonden die mij wel willen hebben. Het is eigenlijk best gek dat die familie mij kan 'uitkiezen' terwijl ik dan nog geen idee heb wie het zijn. Als zij mij gekozen hebben krijg ik informatie over hun, en kan ik contact met ze opnemen. Dat moment lijkt me zo spannend, ik heb er al vaak over nagedacht want wat zeg je tegen die mensen de eerste keer dat je ze ziet? De eerste keer is dan wel via skype of iets dergelijks maar is wel de eerste indruk die je van iemand krijgt. Ik ben zo benieuwd naar wat voor een mensen het zouden zijn, een alleenstaande vrouw met 4 kinderen? Of juist een oud stel met volwassen kinderen die niet meer in huis wonen? Wat wel fijn is, is dat deze mensen het doen omdat ze het zelf willen en leuk vinden, niet omdat ze betaald krijgen of iets. En het is niet zomaar iets wat deze mensen beslissen, ze moeten een heel traject door met screenings en vragenlijsten. Dat stelt me wel gerust, ze doen het dus niet om wat extra's te verdienen, want dat is dus niet het geval.

Vandaag kreeg ik ook een pakket opgestuurd van TA, boekjes met informatie over alles wat er bij komt kijken als je meedoet aan het programma. Het volkslied staat er zelfs in, dat word nog wel even oefenen want het is nogal lang... . Ook heb ik nog meer informatie gekregen over de verzekeringen enzo, niet dat ik daar heel veel van begrijp. Ik merk wel dat ik er méér van begrijp, van verzekeringen, geld en weet ik veel wat. Het zelfstandig worden begint nu al.

Voor ik ga moet er echter nog veel gebeuren, morgen laat ik een bloedonderzoek doen omdat het verplicht is als je naar highschool gaat. En volgende week krijg ik een paar inentingen, en over een paar maanden weer. Hiervoor was ik altijd bang voor naalden, maar ik heb nu al in zo'n korte tijd zoveel naalden in mijn arm gekregen dat dat ook wel weer meevalt. Mijn eerste inenting was tijdens de TA bijeenkomst op 18 feb, ik heb toen in mijn dagboek geschreven: ''Net eerste prikken gehad, niet fijn maar viel mee." Ik schreef dit zodat ik er de volgende keer naar kon kijken en me geen zorgen hoefde te maken, maar dat was niet meer nodig. Verder moet ik nog uitzoeken hoe ik het volgend jaar met een telefoon abonnement ga doen. Een Nederlandse telefoon met een Nederlands abonnement? Een Nederlandse telefoon met een Amerikaans abonnement? een Amerikaanse telefoon met een Amerikaans abonnement? En nog meer van dit soort praktische dingen.

Maar voordat Amerika echt gaat gebeuren moet ik eerst nog mijn eindexamen halen, daar ben ik nu vooral druk mee bezig. leren, oefenen en nog meer leren. Als ik zo door ga kan ik het makkelijk halen (even afkloppen) en daar ga ik dan ook vanuit. Ik blijf mijn best doen want ik heb een hele goede motivatie natuurlijk. Maar voor het eindexamen heb ik eerst nog LSD en mijn gala, waar ik natuurlijk hartstikke veel zin in heb. maar het is ook wel weer lastig omdat je nu echt een periode gaat afsluiten, een hele leuke periode. Volgend jaar gaan ook bijna al mijn vriendinnen beginnen aan een nieuwe opleiding en verspreid iedereen zich over het land. Ook al beloven we contact te houden gaat dat natuurlijk moeilijk worden, vooral als ik zowat aan de andere kant van de wereld zit. Ik ga iedereen heel erg missen natuurlijk, maar ik weet dat ik er heel veel voor terug krijg. Veel ervaringen, leuke dingen, lessen en vooral vrienden. Dus ik ben heel benieuwd naar hoe het allemaal gaat lopen . Voor nu ga ik me eerst focussen op mijn examens en het afsluiten van deze perioden, daarna ga ik me helemaal stortten op Amerika, was het maar alvast zo ver. Dan had ik al een gezin, en een school en wist ik wanneer ik precies vertrek. Maar dat zal ik voorlopig allemaal nog niet weten.

Eerst die examens maar eens even tackelen.

liefs,

Juul

Reacties

Reacties

Gekke Pietje

Wederom luek verhaal bednakt

Ellen

Wat leuk allemaal Juul, steeds een stapje dichterbij!
Liefs Mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active