juulnaaramerika.reismee.nl

Eerste Travel Active bijeenkomst

Hoi,

Zaterdag 18 februari vond de eerste Travel Active bijeenkomst voor mij plaats. Om 11 uur werden we verwacht in het Haarhuis Hotel in Arnhem, wat voor ons lekker dichtbij is. Ik was die ochtend al vroeg wakker van de zenuwen omdat ik niet goed wist wat ik kon verwachten, het enige wat ik wist is dat ik inentingen zou krijgen en een interview zou hebben. Echter waren de zenuwen redelijk snel weg toen we er eenmaal waren. Meteen toen ik binnenkwam werd ik apart genomen om mijn inentingen te ontvangen. Deze zijn (helaas) verplicht als je naar een High School gaat in Amerika. Ik heb het alleen dus niet zo op naalden, maar door de vriendelijke man van Travel Docter voelde ik me wel op mijn gemak. Eerst kreeg ik in mijn rechterarm een prik (Hep A/B of DKTP, ik weet niet welke prik in welke arm ging). Vanuit het hotel hadden we uitzicht op het station, dus ik probeerde mezelf af te lijden door te letten op de mensen die zich op het station haasten om hun trein te halen. De eerste prik zou het beste voelbaar zijn, wat ik heel erg mee vond vallen. De tweede zou nog minder te voelen zijn, maar deze voelde ik erg prikken en ik heb nog steeds een beetje spierpijn in deze arm. Met trillende zweet handjes was ik dus nog een stap dichter bij Amerika.

Veel tijd om bij te komen van de prikken had ik niet, we gingen meteen door naar de korte gezamenlijke introductie. Ik had mijn notitie boekje en pen al klaar liggen maar heb deze niet gebruikt omdat wij, de studenten, meteen de Engels toets gingen maken. De ouders bleven zitten om alle praktische informatie te krijgen. Ondertussen gingen we met z'n 8ten naar de ruimte ernaast. Eerst gingen we de luistertoets maken, in eerste instantie was ik een beetje verbaast omdat ik niet wist dat we een toets kregen #goedvoorbereid. Gelukkig was deze luistertoets veel makkelijker dan de luistertoets die je op school zou krijgen. Bij een paar vragen moest je luisteren naar de som die werd voorgelezen en deze dan aankruisen. Dit lijkt me nou niet het moeilijkste.

Toen de luistertoets klaar was werd ik door Inge, een oud studente, meegenomen naar de lobby voor het interview. Ik moest wat dingen over mezelf, en mijn familie vertellen. Maar ik kon ook mijn voorkeur aangeven voor de regio waar ik graag heen zou willen, ze kunnen natuurlijk niet 100% garanderen dat je daar ook komt omdat er maar net een gastgezin en school gevonden kan worden. Maar ik heb gekozen voor de regio NorthEast. Dit is het deel van New York en Washington DC en hoger. Eigenlijk maakt het me ook niet zo veel uit waar ik kom, als ik maar niet in Alaska of Hawaii kom, dit zou kunnen als je voor de regio van California kiest. Dus deze viel al snel af, en verder maakte het me niet heel veel uit dus heb ik maar gewoon NortEast gekozen. Na dit gezellige interview moest ik de leestoets gaan maken, ook deze is niet te vergelijken met de toets die je op school kan krijgen, veel makkelijker, het waren namelijk korte tekstjes met een paar vragen. Dit in tegenstelling tot de lappen tekst die je op school krijgt. Omdat iedereen of het interview had, of klaar was met de toets zat ik in mijn eentje in de grote vergaderruimte. Op de gang hoorde ik een paar meiden kletsen die al klaar waren of wachten op hun interview. Toen ik klaar was ben ik bij hun gaan staan, en het was super gezellig. We konden meteen gezellig kletsen en lachen met elkaar terwijl we aan het wachten waren op onze ouders, die nog steeds in de andere vergaderruimte zaten te luisteren naar de presentatie. We hebben nu een groepsapp, en hebben veel contact.

Mijn zenuwen voor deze dag waren super overbodig, maar ja dat is volgens mij altijd zo achteraf. Voor nu moet ik druk bezig met mijn Ayusa aanmeldingspakket, als ik deze niet invul mag ik niet mee naar Amerika.

Liefs,

Juul


Reacties

Reacties

Ellen

Wat een leuk verslag, Julia! Zo moet ik je nu maar gaan noemen want in Amerika kunnen ze de naam Juul vast niet goed uitspreken ;-)
XXX

Kim

Hoihoi, Ik ga volgend jaar ook naar Amerika :) ik vroeg me af of ik ook in de groepsapp mocht? :)

Juul

Hoi Kim! Tuurlijk mag je ook in de groep, als je mij je nummer stuurt kan ik je toevoegen

Kim

Dankjewel! Zou ik mijn nummer via facebook kunnen sturen als je dat hebt? Want om mijn nummer hier op te zetten lijkt mij niet zo'n goed idee haha :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active