juulnaaramerika.reismee.nl

Het begin van mijn Amerika avontuur!

Hoi,

Mijn naam is Juul van Dulmen en op vrijdag 20 januari 2017 heb ik mij aangemeld om een jaar naar High School in Amerika te gaan.

Ik ben 16 jaar oud en samen met mijn oudere broer en zus en ouders woon ik in de achterhoek, op dit moment zit ik in Havo 5 en als alles goed gaat haal ik dit voorjaar mijn examen

Tongue Out
. Ik hou heel erg van muziek, ik zing en speel keyboard maar ik vind het ook heerlijk om gewoon lekker naar muziek te luisteren. Daarom vind ik het ook leuk om naar muziek festivals of concerten te gaan.

Toen ik 11 jaar oud was zijn we met z'n 5en naar Amerika geweest. Hier hebben we 4 weken lang rond getrokken langs de westkust van het land en is mijn obsessie met Amerika begonnen

Innocent
. Ik vond alles geweldig, de grootheid van alles, de mensen, de steden en de natuur. Toen we een paar jaar later weer naar Amerika gingen, dit keer 10 dagen naar New York, wist ik dat ik nog terug zou komen.

Ik weet nog steeds niet zeker wat ik nou voor een opleiding wil gaan doen, en daarom ben ik gaan kijken naar mogelijkheiden voor een tussenjaar. Toen ik zag dat je een jaar naar Amerika kon wilde ik dat meteen dit was in het begin van Havo 4, ik weet nog dat onze decaan een praatje aan het houden was over dat we nu eindelijk in de bovenbouw zaten etc. en dat ik het liefste toen al naar Amerika kon gaan, ik had geen zin meer om nog 2 jaar naar dezelfde school te gaan in dezelfde omgeving met elke dag dezelfde vakken. Natuurlijk kon ik toen niet weg en heb ik mijn plannen uitgesteld tot nu

Embarassed
. Ik heb contact gehad met verschillende organistaties die allemaal een ander programma aanboden en heb ze met elkaar vegeleken. Natuurlijk is het redelijk duur om een jaar naar het buitenland te gaan dus moest ik ook een baantje gaan zoeken. Gelukkig ging dat heel snel en kreeg ik een baantje bij de bakkerij waar mijn zus ook werkt, ik werk hier nu nog steeds om geld te sparen. Na al deze organisaties te vergelijken en naar informatie avonden te gaan heb ik uiteindelijk voor Travel Active gekozen. Niet alleen omdat deze de goedkoopste was maar ook omdat ik een fijn en veilig gevoel heb bij deze organisatie.

Ik heb zo lang getwijfeld over of ik wel of niet moet gaan, daarom had ik met mezelf afgesproken dat ik op 31 december 2016 om 00.00 uur moest weten of ik zou gaan of niet. Ik had een lijstje gemaakt met pro's en con's waarbij de grootste con was dat ik iedereen hier in Nederland heel erg ga missen, maar de pro's maakten toch duidelijk dat dit een geweldige ervaring gaat zijn, en dat dit alleen nu kan... Nog nooit ben ik zo zenuwachtig geweest voor een jaarswisseling, en om 12 uur was het hoge woord eruit. Ik ga naar Amerika!Het was spannend om te zeggen maar het maakte het wel officieler om het aan iedereen te vertellen. En vrijdag was het dan eindelijk helemaal officieel en heb ik me aangemeld.

En op dit blog ga ik al mijn avonturen met jullie delen

Laughing
.

liefs,

Juul

Reacties

Reacties

Luek

Egt enen lueken bloch vele plezier in de vereenichde staaten gewenst

Ellen

Lieve Juul, geweldig wat een avontuur! ?

Hans

Lieve Juul, hartstikke leuk dat je een jaar High School gaat doen. Heel, heel veel plezier!!!

Wies1@live.nl

Leuk blog lieverd !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active